Compary förvärvar konkurrenten Kreditly

Compary, det ledande bolaget för affiliatemarknadsföring i Sverige, förvärvade nyligen den konkurrerande jämförelsesajten Kreditly.

Compary som idag står bakom flera av Sveriges absolut största jämförelsesajter för lån och kreditkort, förvärvade nyligen den konkurrerande sajten Kreditly.se. Förvärvet är ytterligare ett steg i bolagets strategi för att behålla sin plats som det ledande bolaget i Sverige för affiliatemarknadsföring.

- Kreditly kändes som ett självklart förvärv för att behålla vår position som en ledande aktör för jämförelsesajter av lån och krediter i Sverige. Vi insåg snabbt att Kreditly hade goda möjligheter att utvecklas till en stark konkurrent men kände samtidigt att vi kunde ta vår samlade erfarenhet och skapa en ännu bättre produkt. Vi valde därför att förvärva sajten och bygga vidare på den potential vi såg, säger Simon Klaesson, site manager på Compary.

För regelbundna besökare av Kreditly så kommer mycket av sajten kännas igen trots en ny ägare. Designen kommer behållas och fokus kommer istället ligga på det innehåll och funktioner som sajten idag har att erbjuda.

- En stor anledning till att vi kände oss trygga i att förvärva Kreditly var att vi på Compary alla var överens om att sajtens design och grafiska profil var stark. Istället för att behöva bygga om sajten från grunden kunde vi direkt lägga allt fokus på att skapa nytt innehåll, recensera fler långivare och skapa nya funktioner som gynnar våra besökare. De kommande månaderna kan alla besökare av Kreditly förvänta sig regelbundna uppdateringar, både gällande innehåll och nya verktyg för att enklare jämföra olika former av lån, fortsätter Simon Klaesson.

På lång sikt är målet att göra Kreditly till en av de mest framstående jämförelsesajterna för lån i Sverige och skall vara det självklara valet för privatpersoner som behöver låna pengar men som inte vet var dem skall börja.

- Med vår kunskap och resurser är vi på Compary säkra på att vi kan göra Kreditly till en av de bästa jämförelsesajterna för konsumentkrediter i Sverige. Precis som många andra av våra sajter som vi byggt upp från grunden, är vi medvetna om att det absolut viktigaste är att sätta användarna först och skapa innehåll och verktyg som underlättar deras process med att hitta och jämföra lån. Vi kommer därför ta hjälp av våra användare och ihop med dem skapa en heltäckande plattform för att lära sig mer om lån, de risker som är involverade samt hjälpa dem att låna pengar till villkor som passar just deras förutsättningar, avslutar Simon Klaesson, site manager på Compary.

Compary driver jämförelsesajter inom flera olika nicsher. Vi driver några av Sveriges absolut största jämförelsesajter för lån och kreditkort. Vi är verksamma inom flera olika marknader så som Sverige, Finland, Norge och Spanien. Vi driver högkvalitativ trafik till våra samarbetpartners men ser samtidigt till att hjälpa våra besökare att ta välinformerade beslut då de vill låna pengar eller ansöka om kreditkort på ett tryggt och säkert sätt.