Swegaming AB lanserar Compinero.com

Swegaming AB, som står bakom flera framgångsrika jämförelsesajter av lån och kreditkort, har nu lanserat sin senaste sajt, Compinero. Den nya sajten skall samla jämförelser av både kreditkort och lån på ett och samma ställe.

Den nya sajten från Swegaming AB som går under namnet Compinero har lanserats men i ett tidigt stadie i utvecklingen. Swegaming AB driver sedan tidigare flera sajter som jämför lån eller kreditkort. Målet med Compinero är att framgångsrikt kunna skapa en plattform där både lån och kreditkort kan jämföras, med lika stort fokus på båda delar.

- Compinero är vår stora satsning på att skapa en hemsida där användarna kan jämföra både lån och kreditkort. Visst, det finns sajter idag som gör detta, men inte på en sådan nivå som vi har i åtanke. Med den erfarenhet vi har idag från att driva flertalet stora jämförelsesajter tror vi att vi kan skapa något unikt och som håller en mycket högre nivå, säger Simon Klaesson, ansvarig utgivare på Compinero.com.

Sajten har lanserats i ett tidigt stadie och besöker man sajten idag så är inte den slutgiltiga designen på plats. Även det innehåll som man finner på Compinero är bara en bråkdel av det tänka innehållet.

- Vi valde att släppa Compinero till allmänheten i ett väldigt tidigt stadie i utvecklingen för att kunna samla in feedback och använda denna under hela utvecklingsprocessen. Vi bygger trots allt sajten för våra användare och inte oss själva, genom att då väva in feedback från våra användare under hela utvecklingen tror vi att vi kan uppnå ett så bra resultat som möjligt, fortsätter Simon Klaesson.

Compinero kommer dagligen motta uppdateringar, såväl stora som små. Användare kan förvänta sig mer innehåll, fler recensioner av långivare, uppdateringar av designen och mycket mer.

- En hemsida är aldrig helt klar, men med det sagt så hoppas vi på att Compinero befinner sig i ett "färdigt stadie" efter sommaren. Innehåll är något som vi hela tiden lägger till på Compinero, oavsett vilket utvecklingsstadie sajten befinner sig i. Det som vi räknar med kommer ta mest tid är att få fram den slutgiltiga designen. Vi har många idéer om hur vi vill att Compinero skall se ut men ser fram emot att ta emot feedback och önskemål från våra användare. Oavsett var vi landar med designen så kommer alltid användarvänligheten sättas först. En sajt som har en bra design men som är svår att använda kommer i slutändan misslyckas.

Även om Compinero precis lanserats i Sverige så finns det redan planer på att släppa sajten i flertalet olika länder.

- Vårt mål är att lansera Compinero i flera länder utöver Sverige, såväl i Norden som i övriga Europa. När detta kommer ske är dock svårt att säga och just nu dedikerar vi all tid och fokus till att göra Compinero i Sverige, till den bästa möjliga jämförelsesajten den kan vara, avslutar Simon Klaesson.