SWERIG välkomnar MIC Nordic som ny medlem!

Report this content

Järnvägsmarknaden växer i Sverige och globalt. För SWERIG, som är en medlemsorganisation för att stärka export av svensk järnvägsteknologi och tjänster, innebär det en ökande verksamhet. Nu har man fått ett nytt medlemsföretag, MIC Nordic. Företaget förser marknaden med lösningar för trådlös kommunikation i inomhusmiljö och förbättrad mobiltäckning inomhus.

Inom järnväg har man bland annat lanserat ett filter (GSM – R protection filter) som skyddar GSM-R från Operatörernas mobilnät.

Från och med i sommar blir det tillåtet för operatörerna att sända med full effekt i band som angränsar till GSM – R banden.

Att undvika störningar i GSM – R speciellt viktigt för säkerheten då all signalering är livsviktig för trafiken speciellt med det nya systemet ERTMS. Det underlättar även för tågpersonalen att kommunicera mellan varandra under färd samt säkrar funktioner för nödanrop.

Sedan 2010 har bolaget tredubblat antalet medarbetare och haft en ständigt ökande omsättning. Man är i dag en viktig samarbetspartner till många stora telekombolag.

-       Vi ser fram emot att medverka i SWERIG och genom det ytterligare stärka vår export, säger Mats Larsson VD på MIC Nordic.

Kunderna återfinns framförallt i Sverige men även internationellt.

SWERIG välkomnar MIC Nordic som ny medlem. Vi märker att företag som arbetar med elektronik, trådlös kommunikation och mjukvara är en växande andel av järnvägsindustrin, säger Rolf Alm ordförande i SWERIG.

För mer information kontakta:
MIC Nordic på telefon 08 – 23 97 00 eller på mail till info@micnordic.se eller Magnus Davidsson, verksamhetssamordnare på SWERIG på swerig@tebab.com alt.
tel 08-782 08 09.

SWERIG, Swedish Rail Industry Group är en organisation som stärker svensk export av teknologi- och tjänster inom den växande järnvägssektorn. SWERIG har kansli hos TEBAB, Teknikföretagens Branschgrupper AB. www.swerig.se

Taggar: