Swerock i region väst vinner stort fiberprojekt

Report this content

Swerock i region väst vann upphandlingen gällande utförandeentreprenaden ”Forshällabygdens fiber”. Region västs hittills största enskilda fiberprojekt någonsin.

Kontraktet mellan parterna skrevs under tisdagen den 17 november i Forshälla med representanter från föreningen och Swerock AB.

- Med detta projekt tar vi ytterligare ett viktigt steg i vår utveckling som regionens starkaste fibergrävare och aktör, säger platschefen Sebastian Pisoni. I projektet kommer vi även att anlita Peab Anläggningsfiberavdelning för alla de fibertekniska bitarna, fortsätter Sebastian. På så sätt binder vi banden ännu hårdare mellan oss inför framtida projekt och framtida efterfrågan på marknaden.

Projektet omfattar cirka 600 anslutna kunder, schaktning om 10 mil, 2 mils plöjning, 1 mils samförläggning av EL-kabel samt 13 mil blåsning av fiber. Projektet planeras att påbörja våren 2016 och vara färdigställt sommaren 2017 och det totala ordervärdet uppgår till cirka 13 miljoner kronor.

För mer information kontakta Sebastian Pisoni, platschef, 0733-37 21 18.

Taggar: