Swesafe och ny etablering Arlanda - Märsta

Report this content

Swesafe etablerar säkerhetsfilial Arlanda - Märsta, och förstärker därmed den lokala förankringen i Uppsala - Stockholmsområdet.

- I vår strävan att ligga så nära våra kunder som möjligt har vi beslutat att etablera oss i det starkt expansiva området Arlanda-Märsta. Både som lokal entreprenör och rikstäckande dito, har vi sedan starten 1998 förstått att kunderna inte heller vill lägga ut sitt säkerhetsansvar på många olika leverantörer. Hos oss får man hela säkerhetslösningen, inklusive jour från en enda leverantör, säger Swesafe VD, Göran Burenstam Linder.

- Vår satsning på kompetent personal inom såväl elektromekanik som elektronik har gjort oss till ett kraftfullt val av leverantör i regionen. Vi arbetar med kunder inom både det privata näringslivet och den offentliga sektorn där bredd och djup inom lås- och passersystem integreras med inbrotts- och brandlarm. Lägg till kameraövervakning och galler och man förstår snabbt hur många kompetenser och certifikat vi värnar om, berättar Mats Lindgren, Distriktschef, Swesafe och tillägger;

- för att inte tala om att nöd utrymningen alltid skall fungera – samtidigt.

Ytterligare information:

Mats Lindgren, distriktschef SWESAFE AB
mats.lindgren@swesafe.se +4618 56 90 06

Jan-Åke Nordström, affärsutvecklare SWESAFE AB
jan.nordstrom@swesafe.se +46730511827

Pär Sandevik, marknadskoordinator SWESAFE AB
par.sandevik@swesafe.se +46702269277

Samtliga Swesafe pressmeddelanden finns på www.swesafe.se

Swesafe är en av Sveriges största leverantörer av säkerhetsprodukter och säkerhetstjänster. Vi utformar och installerar allt ifrån kompletta säkerhetslösningar till enskilda produkter. Vårt ansvar sträcker sig från den första behovsanalysen, tills dess att sista skruven sitter på plats och säkerhetslösningen kompromisslöst fungerar, dygnet runt. Swesafe har drygt 300 medarbetare och omsatte 2010 SEK 430 miljoner.

Säkerhet handlar om att vara närvarande. Swesafe har genom åren byggts upp av många framgångsrika regionala företag med stark lokal förankring. Det präglar oss: alltid nära till hands, den höga servicenivån, omtanken, det personliga engagemanget; allt det där som hör det lilla företaget till.

Idag når vi 80 % av Sveriges befolkning på mindre än en timmes restid, från de 24 orter där vi är etablerade. Inkluderar vi de samarbetspartners vi har, är vår täckning så gott som total. Det gör att vi kan erbjuda en större bas, större flexibilitet, större kostnadseffektivitet och större utbud, än vad det lilla företaget kan erbjuda. Vi kan ta oss an större uppdrag, men utan att för den skull lämna de små.

Taggar: