Energideklarationer görs på 1000 olika sätt!

Report this content

I dag produceras energideklarationer som skrivbordsprodukter och även som seriösa energideklarationer som har energibesiktningar som grund!

Är den fortsatta marknadssituationen den samma så uppnår Sverige inte sina mål när det gäller besparingar av energi och många seriösa företag riskerar att gå omkull. Inget gemensamt system kan erbjudas idag. Därför har Styrelsen i SWETIC TK Energideklarationer arbetat fram en rekommendation, vad som bör ingå!

SWETIC TK Energideklarationer är en organisation som vill fungera som en centralorganisation för alla ackrediterade företag inom energideklarations branchen.

Styrelsen för organisationen har nu tagit fram en rekommendation hur en energideklaration bör göras. Målsättningen med systemet är att alla ägare av byggnader skall kunna få en information, vad energideklarationen skall innehålla och att alla ackrediterade företag skall kunna göra en energideklaration på ett gemensamt sätt.

SWETIC TK Energideklarationer presenterar rekommendationerna på Bostadsrättsmässan 2009 på Stora Scenen lördagen den 14 november klockan 12.15 - 13 15.

Vi inbjuder TV Radio och Press till informationen, som är unik i sig, då det inte finns sedan tidigare något gemensamt system, för att kunna få jämförbara system i den brokiga flora som finns på marknaden idag.

Välkommen

Leif Kumlin

Ordf för SWETIC TK Energideklarationer

För mer information kontakta Magnus Davidsson, verksamhetsledare SWETIC, 08-782 08 09, swetic@teknikforetagen.se

SWETIC är branschföreningen för de företag som är ackrediterade att utföra besiktning, certifiering och provning av olika produkter, installationer och organisationer. Väl fungerande besiktning och certifiering är en förutsättning för en hög säkerhet, tillförlitlighet och miljöanpassning av svensk industri och näringsliv.

Taggar: