• SWETIC/

SWETIC examensarbetstävling syftar till att främja intresset för besiktning, provning och certifiering. 2010 års vinnare är Kristin Steingrimsdottir!

SWETIC, Swedish Association for Testing, Inspection and Certification  utlyser en examensarbetstävling en gång om året och syftar till att främja intresset för områdena besiktning, provning och certifiering vid högskolor och universitet i Sverige.

2010 års vinnare är Kristin Steingrimsdottir!

Kristin Steingrimsdottir har gjort sitt examensarbete "Analysis of plastic deformation in components subjected to cyclic loading" på Inspecta. Kristin tog emot priset på 10 000 kr i samband med SWETICs höstmöte den 4 nov på Teknikföretagen.

SWETIC är en branschorganisation med kansli hos Teknikföretagens Branschgrupper AB.

För mer information kontakta Magnus Davidsson, verksamhetsledare SWETIC, 08-782 08 09, swetic@teknikforetagen.se

SWETIC är branschföreningen för de företag som är ackrediterade att utföra besiktning, certifiering och provning av olika produkter, installationer och organisationer. Väl fungerande besiktning och certifiering är en förutsättning för en hög säkerhet, tillförlitlighet och miljöanpassning av svensk industri och näringsliv.