Fintechbolaget Swimbird säkrar finansiering för ytterligare marknads- och tekniksatsningar

Report this content

Stockholm, september 2023:  Fintechbolaget Swimbird säkrar sin tredje seedfinansiering på 30MSEK. Swimbirds innovativa lösning SWIP möjliggör för investerare att se helheten i sitt ägande och finansieringen stödjer bolagets AI-baserade vidareutveckling av integrationsplattformen Swimbird NEST samt ytterligare marknadsexpansion.

“Vi tycker såklart att det är glädjande att våra befintliga investerare har fortsatt förtroende för oss och vår lösning. Finansieringen säkerställer vidareutveckling av vår plattform, expansion av sälj-, marknadsresurser och aktiviteter. Vår lösning möjliggör för investerare att se helheten i sitt ägande och finansieringen är också ett intyg på att den och dess unika open finance funktionaliteter är intressant för våra marknader.” - Eva Lundell, VD och grundare.

Rundan leddes av ett antal ledande skandinaviska investerare såsom familjen Hagströmer, Harry Klagsbrun och Caspar Callerström samt anställda. “Vi är användare av Swimbirds tjänster och ser att det finns en stor potential för tjänsten inte enbart i Norden utan även globalt” säger Erik Törnberg, VD för familjen Hagströmers bolag Biovestor. Totalt har bolaget rest 70MSEK.

Om bolaget

Swimbird tillhandahåller en molnbaserad B2B Saas platform som integrerar och aggregerar data från olika källor för att stödja portföljhantering, rapportering och analys. Huvudsakliga kunder är banker, kapitalförvaltare, family offices, PE- och VC-firmor. Företaget grundades 2018 och arbetar internationellt från sitt kontor i centrala Stockholm.

Related links

Presskontakt: