Konservativ posthantering dyr för företagen

Report this content

De flesta företag jagar kostnader. Ändå är posthanteringen konservativ trots att det finns alternativ. I en undersökning som genomfördes på uppdrag av Swiss Post International svarade 32 procent av de tillfrågade att de inte överväger att byta postleverantör. Samtidigt svarade 29 procent av de 100 tillfrågade företagen att posthantering är dyrt.

Effektiva internationella postförsändelser anpassade efter företagens behov att nå ut på olika marknader blir viktigare. Men företag har likväl en konservativ hållning gentemot posthantering. - Överlag tror jag att posthantering sedan gammalt gått per automatik på flera företag. Men det blir allt viktigare både för små och medelstora företag att se över sin posthantering. Det finns både kostnads- och tidsbesparingar att göra med rätt logistiklösning, säger Thomas Sjölin, vd, Swiss Post International Scandinavia. I undersökningen visade på att snabbhet och säkerhet är viktigast i valet av postleverantör. Nästan 40 procent av de tillfrågade skulle byta postleverantör om alternativet var billigare och bättre. En tredjedel (33 procent) ansåg att det vore krångligt att byta postleverantör trots att det kan finnas stora besparingar att göra. - Att byta postleverantör är inte svårt, SPI hämtar all post direkt på företa-get, både internationell och nationell, fortsätter Thomas Sjölin. Vi har snabba och säkra lösningar för företag som vill effektivisera sin internationella postförsändelse inom affärspost, pressdistribution och B2C. Vi kan även skräddarsy och anpassa efterbehov. Mer information: www.swisspost.com www.swisspost.se www.swisspost.dk Daniel Klinge Key Account Manager Swiss Post International Scandinavia Tel: + 46 8 546 200 08 daniel.klinge@swisspost.se Sabina Schott SPI Scandinavia Press Office Burson-Marsteller, Stockholm Tel: +46 8 440 12 09 sabina.schott@bm.com Swiss Post International Switzerland Public Relations Tel.: +41 58 338 36 43 media@swisspost.com