Sygn och Bardeli tecknar avtal med tre kommuner

Sygn och Bardeli tecknar avtal med tre kommuner Sygn Software AB och Bardeli Datasystem AB har tecknat avtal med tre kommuner - Kungälv, Luleå och Österåker - för att införa Det Offentliga Kontoret. Det omfattar funktioner för diarieföring/ärendehantering, struktur/dokumenthantering samt webb-publicering. "Vi ser en mycket stor potential inom den offentliga sektorn, vad gäller utbyggnad av ärende- och dokumentstöd, som samverkar med intranät och hemsidor. Varför sända runt dokument eller filer i e-postsystem och lagra dem i diverse olika mappar, när de kan ligga stilla i en och samma databas?" säger Janne Söderlund, VD för Sygn Software AB. Sygn Software AB utvecklar och marknadsför standardsystemet Sygn Managertm för dokument- och strukturhantering samt webb-publicering, med tillhörande tjänster. Genom Sygn Managertm erhåller kunden ett verktyg som lägger grunden för en väsentligt förenklad hantering av strukturer, dokument och affärsprocesser. Sygn Managertm finns idag installerat inom såväl industri som offentlig sektor. Bardeli Datasystem AB utvecklar och marknadsför standardsystemet Winesstm för diarieföring och ärendehantering med tillhörande tjänster. Bardeli har levererat lösningar till den offentliga sektorn sedan slutet av -80 talet. Winesstm finns installerat hos ett hundratal kommuner och kommunala bolag, landsting, statliga verk m.fl. Sygn Software AB Johanneslundsvägen 2 194 61 Upplands Väsby Tel: 08-59094188 Kontaktperson: Janne Söderlund, tel: 0709-632643, jan.soderlund@sygn.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00510/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00510/bit0001.pdf