Sygn Software kortlistat för projekt i Oman

Sygn Software kortlistat för projekt i Oman Sygn Softwares informationshanteringssystem Sygn Manager är högintressant för ett projekt som syftar till att modernisera och rationalisera informationshanteringen hos teleoperatören Oman Telecom i Oman på Arabiska halvön. Av 25 inlämnade anbud har Sygn Manager valts ut tillsammans med fem andra på en kortlista för närmare granskning. Sygn Softwares förslag har lämnats in tillsammans med det regionalt baserade Oman Computer Services (OCS) som leds av svensken Sylve Eriksson. - Vi känner en stor efterfrågan på den här typen av produkter bland arabländerna nu. Man ligger ca tre år efter Sverige i utvecklingen på IT- och Internetområdet, men de kommer starkt nu. Vår förhoppning är att också ministeriet i Oman inklusive myndigheterna kommer att fastna för Sygn Softwares lösning att webbasera informationshanteringen, säger Sylve Eriksson. OCS agerar som regional representant för Sygn Software i Mellanöstern. Det startar för närvarande flera inititiativ kring internet, i form av bl a kompetenscentra, i Gulfen, och det är Sylve Erikssons förhoppning att Sygn Manager skall spela en viktig roll i dessa. I slutet av september åker en delegation från Sygn Software till Oman för att presentera sin produkt Sygn Manager för Oman Telecoms anbudskommitté. Informationsansvarig: Anna Näslund, tel. 08-590 941 88, anna.naslund@sygn.com Sygn Software är en oberoende programutvecklare inom området för internetbaserad informationshantering. Sygns senaste produkt Sygn Manager är en s k trelagers javaapplikation. Med hjälp av den kan användaren - oavsett var hon eller han befinner sig - via endast en webbrowser ladda ner sitt virtuella kontor med all relevant information i begripliga affärsstrukturer för vidare hantering - Content & Context Management i ett och samma gränssnitt. Företaget är baserat i Upplands Väsby och har dotterbolag i Boston, USA. Läs mer på www.sygn.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/13/20000913BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/13/20000913BIT00440/bit0002.pdf