Sygn Software levererar fullständig meddelandehantering för 3 G Mobilt Internet

Sygn Software levererar fullständig meddelandehantering för 3 G Mobilt Internet Den tredje generationens mobila Internet kommer att innebära en revolution i fråga om kunna nå och bearbeta information oavsett var vi befinner oss. Utbudet av användbara klientmaskiner kommer likaså att vara brett: Från persondatorer till handdatorer och Internettelefoner. Sygn Software kan inom kort presentera en programvara helt anpassad för detta sätt att kommunicera. Anpassning till den nya tekniken Sygn Software kommer i nästa generation av Sygn Manager - med beräknat releasedatum under första kvartalet 2001 - att kunna presentera en heltäckande lösning för meddelandehantering i tredje generationens mobila Internet. Det betyder att korta meddelanden, till exempel en signal från ett produktionssystem eller ett mail, kommer att kunna tas emot, t ex i en mobiltelefon, för att sedan hanteras vidare i befintliga informationsstrukturer eller verksamhetsprocesser. Denna nya funktionalitet är en målmedveten utveckling av Sygn Manager mot att kunna hantera alla typer av relevanta informationsobjekt - från hela verksamhetsprocesser till dokument och filer oavsett typ och format. Till exempel skulle ett meddelande från en GSM basstation, om att den saknar strömförsörjning, kunna skickas som ett SMS-meddelande till berörd operatör samtidigt som rätt standardinstruktion hämtas från Sygn Managers struktur för att bifogas meddelandet som ett dokument. Visionen på väg att förverkligas - Genom utrullningen av 3 G-näten och med den, den snabba utvecklingen kring möjliga klientutrustningar som handdatorer, internettelefoner och liknande, kommer det ställas stora krav på ett sammanhållet gränssnitt - "One point of entry". Ett gränssnitt där användarna i en och samma arbetsyta kan nå samtliga sina informationsresurser - mail, dokument, meddelanden, dagbok eller filstrukturer - och det oberoende av om de befinner sig på eller utanför kontoret och oberoende av vilken utrustning de har tillgång till för tillfället. Visonen om det virtuella kontoret som alltid finns där färdigt för nerladdning oavsett var användaren befinner sig, kommer genom det här att förverkligas, säger Per-Arne Brattemo, VD, Sygn Software. För mer information, kontakta Per-Arne Brattemo (VD) eller Anna Näslund (info-ansvarig), tel 08-590 941 88. Sygn Software är en oberoende programutvecklare inom området för internetbaserad informationshantering. Sygns senaste produkt Sygn Manager är en s k trelagers javaapplikation. Med hjälp av den kan användaren - oavsett var hon eller han befinner sig - via endast en webbläsare ladda ner sitt virtuella kontor med all relevant information i begripliga strukturer för vidare hantering - Content & Context Management i ett och samma gränssnitt. Företaget är baserat i Upplands Väsby och har dotterbolag i Boston, USA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/29/20000929BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/29/20000929BIT00100/bit0002.pdf