CayTel 1 L.P. förlänger anmälningsperioden avseende kontanterbjudandet till aktieägarna i Teleca AB (publ)

Report this content

CayTel 1 L.P. (”CayTel”), ett helägt dotterbolag till Symphony Technology Group LLC, offentliggjorde den 31 oktober 2008 ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Teleca AB (publ) (”Teleca”) enligt reglerna om budplikt (”Erbjudandet”). CayTel erbjuder 3,25 kronor kontant för varje aktie i Teleca.

Den 19 november 2008 meddelade CayTel att anmälningsperioden i Erbjudandet förlängts till den 22 december 2008 klockan 17.00.

CayTel har beviljats konkurrensrättsligt godkännande i Tyskland avseende Erbjudandet. Som tidigare meddelats förutsätter fullföljande av Erbjudandet även konkurrensrättsligt godkännande i Ryssland. Beräknad tidpunkt för erhållande av konkurrensrättsligt godkännande i Ryssland har förskjutits. CayTel har därför beslutat att förlänga anmälningsperioden i Erbjudandet till klockan 17.00 den 12 januari 2009.

Erbjudandehandlingen, liksom tillägg till erbjudandehandlingen, i svensk och engelsk version samt övrig information om Erbjudandet publiceras på www.carnegie.se och www.SymphonyTG.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

CayTels presskontakt:
John Treadwell, Principal