CayTel 1 L.P. innehar omkring 93,5 % av aktierna och 93,9 % av rösterna i Teleca AB (publ)

Report this content

Erbjudandet lämnas inte, och detta pressmeddelande får inte distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till, och inga anmälningssedlar kommer att accepteras från eller på uppdrag av aktieägare, i Amerikas Förenta Stater, Australien, Kanada, Japan, Nya Zeeland eller Sydafrika eller i något annat land där lämnande av Erbjudandet, distribution av detta pressmeddelande eller godkännande av accept av Erbjudandet skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar eller skulle kräva att ytterligare erbjudandehandlingar upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk lag. Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid eventuell avvikelse mellan språkversionerna skall den svenska äga företräde.

CayTel 1 L.P. (”CayTel”), ett helägt dotterbolag till Symphony Technology Group LLC, offentliggjorde den 31 oktober 2008 ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Teleca AB (publ) (”Teleca”) enligt reglerna om budplikt (”Erbjudandet”).

Under den förlängda anmälningsperioden, som löpte mellan den 14 januari 2009 till och med den 16 januari 2009, accepterades Erbjudandet av innehavare till 4.120.539 B-aktier i Teleca, motsvarande omkring 5,4 % av aktierna och 5,1 % av rösterna i Teleca. Detta innebär att Erbjudandet accepterats av innehavare till sammanlagt 33.459.915 B-aktier, motsvarande omkring 43,5 % av aktierna och 41,2 % av rösterna i Teleca. CayTel har även under den förlängda anmälningsperioden förvärvat 29.928 B-aktier utanför Erbjudandet motsvarande omkring 0,04 % av aktierna och 0,04 % av rösterna i Teleca.[1]

CayTels totala innehav av Teleca-aktier, innefattande aktier som omfattas av gjorda accepter av Erbjudandet samt aktier som förvärvats på annat sätt än genom Erbjudandet, utgör således 475.555 A-aktier och 71.388.988 B-aktier i Teleca, motsvarande omkring 93,5 % av aktierna och 93,9 % av rösterna i Teleca.

Redovisning av likvid till de aktieägare som har accepterat Erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden beräknas ske omkring den 21 januari 2009.

Som tidigare meddelats avser CayTel att verka för en avnotering av Teleca samt att inleda ett tvångsinlösenförfarande avseende de aktier i Teleca som inte lämnats in i Erbjudandet. CayTel kan även komma att förvärva ytterligare aktier i Teleca på marknaden.

CayTel har beslutat att inte förlänga anmälningstiden i Erbjudandet ytterligare.

Erbjudandehandlingen, liksom tillägg till erbjudandehandlingen, i svensk och engelsk version samt övrig information om Erbjudandet publiceras på www.carnegie.se och www.SymphonyTG.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

CayTels presskontakt:

John Treadwell, Principal
Symphony Technology Group
Tel +1-650-935-9529
www.SymphonyTG.com

[1] Dessa aktier har förvärvats till ett pris som inte överstiger det kontanta vederlaget i Erbjudandet om 3,25 kronor per aktie.