CayTel 1 L.P. offentliggör tillägg till erbjudandehandling avseende budet på Teleca

Report this content

Erbjudandet lämnas inte, och detta pressmeddelande får inte distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till, och inga anmälningssedlar kommer att accepteras från eller på uppdrag av aktieägare, i Amerikas Förenta Stater, Australien, Kanada, Japan, Nya Zeeland eller Sydafrika eller i något annat land där lämnande av Erbjudandet, distribution av detta pressmeddelande eller godkännande av accept av Erbjudandet skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar eller skulle kräva att ytterligare erbjudandehandlingar upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk lag. Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid eventuell avvikelse mellan språkversionerna skall den svenska äga företräde.

CayTel 1 L.P. (”CayTel”), ett helägt dotterbolag till Symphony Technology Group LLC, offentliggjorde den 31 oktober 2008 ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Teleca AB (publ) (”Teleca”) enligt reglerna om budplikt (”Erbjudandet”). CayTel erbjuder 3,25 kronor kontant för varje aktie i Teleca. Genom ett pressmeddelande den 19 november 2008 offentliggjorde CayTel att CayTel beslutat förlänga anmälningsperioden i Erbjudandet till och med den 22 december 2008 klockan 17.00.

Tillägg till erbjudandehandlingen avseende CayTels erbjudande till aktieägarna i Teleca finns nu tillgängligt på www.symphonyTG.com och www.carnegie.se. Tillägget kommer även att distribueras till de aktieägare vars innehav är direktregistrerat hos VPC.

Tillägget har upprättats med anledning av att Telecas styrelse den 2 december 2008 offentliggjorde sitt uttalande avseende Erbjudandet.