• Symrise AG/

Symrise har förvärvat ytterligare 465 000 aktier i Swedencare till ett högsta pris om 55 kronor per aktie – aktieägare som accepterat budpliktsbudet kommer att kompenseras

20 november 2023

Den 5 juni 2023 offentliggjorde Symrise AG (”Symrise”) ett offentligt budpliktserbjudande till aktieägarna i Swedencare AB (publ) (”Swedencare”) till ett pris om 37,50 kronor per aktie (”Erbjudandet”). Acceptfristen för Erbjudandet inleddes den 21 juni 2023 och avslutades den 26 juli 2023. I enlighet med offentliggörande den 28 juli 2023 accepterades Erbjudandet av aktieägare med sammanlagt 270 521 aktier i Swedencare, motsvarande totalt 0,17 procent av aktiekapitalet och rösterna i Swedencare.

Den 3 augusti 2023 offentliggjordes att Symrise förvärvat ytterligare aktier i Swedencare till ett högsta pris om 47 kronor per aktie och att aktieägare som accepterat Erbjudandet skulle erhålla en kompensation om 9,5 kronor per aktie. Vidare offentliggjordes den 18 augusti 2023 att Symrise förvärvat ytterligare aktier i Swedencare till ett högsta pris om 47,295 kronor per aktie och att aktieägare som accepterat Erbjudandet följaktligen skulle erhålla ytterligare ersättning om 0,295 kronor per aktie, motsvarande skillnaden mellan 47,295 kronor och det tidigare högst betalda priset om 47 kronor per aktie.

Den 20 november 2023 har Symrise förvärvat ytterligare 465 000 aktier i Swedencare genom köp i marknaden. Det högsta pris som betalats för de aktier i Swedencare som förvärvats utanför Erbjudandet uppgår till 55 kronor per aktie. Aktieägare som accepterat Erbjudandet kommer följaktligen att erhålla ytterligare en ersättning om 7,705 kronor per aktie, motsvarande skillnaden mellan 55 kronor och det tidigare högst betalda priset om 47,295 kronor per aktie.

Utbetalning av kompensationen förväntas ske omkring den 28 november 2023.

Symrise äger per dagen för detta pressmeddelande 55 152 398 aktier, motsvarande cirka 34,75 procent av aktiekapitalet och rösterna i Swedencare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Internationell media:
Bernhard Kott
Tel.: +49 (0)5531 90-1721
E-mail: bernhard.kott@symrise.com

Svensk media:
Adam Hedengren-Deria, Kekst CNC
Tel.: +46 (0)76 135 30 76
E-mail: adam.hedengren-deria@kekstcnc.com

Investerare:
Tobias Erfurth
Tel.: +49 (0)5531 90-1879
E-mail: tobias.erfurth@symrise.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 november 2023 kl. 18:45 CET.