Symsoft AB tillsätter ny CEO

Symsoft tillsätter en ny CEO, Patrik Philipsson 42 år, med lång erfarenhet från dataindustrin. Patrik Philipsson kommer närmast från StorageTek där han varit ansvarig för bolagets svenska verksamhet. Patrik tillträder positionen som CEO för Symsoft den 1 juli, 2006.

”Jag tycker det skall bli spännande och jag känner ett stort engagemang. Marknaden för mobila applikationer och nätprodukter har en positiv trend och Symsoft har varit mycket framgångsrikt. Framtiden ser ljus ut. Företaget satsar nu hårt på att bli en av de ledande leverantörerna inom Service Layer produkter till telekom-operatörer”, säger Patrik Philipsson.

För att förstärka Symsofts kapacitet till att kunna leverera ännu mer och till fler kunder, har Symsofts nuvarande CEO Thomas Axelsson valt att stiga åt sidan för att istället ta rollen som COO, Chief Operating Officer.

”Det är av största vikt att företaget når sina utsatta affärsmål i framtiden. För att kunna nå dessa mål behövs en CEO med en annan profil och erfarenhet än den jag besitter. Jag har själv varit aktiv i framtagningen av en ny CEO för Symsoft,” säger Thomas Axelsson.

”Den nya konstellationen innebär ett steg i rätt riktning för Symsoft. Patrik Philipsson kommer att stärka Symsoft i externa relationer”, säger Kurt Hellström, styrelseordförande i Symsoft AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marie Svensson, VP Marketing, Symsoft AB, tel. +46 8 503 86 636 eller,
+46 70 190 0482, marie.svensson@symsoft.se