Symsoft erhåller SMS-kontrakt värt 20 msek

Symsoft har erhållit ordrar i Europa på SMS-lösningar till ett värde av 20 miljoner SEK. Därmed fortsätter Symsoft att vinna framgångar med sitt avancerade Nobill SMS-system.

Marknadsutvecklingen för SMS-kommunikation är mycket gynnsam enligt analytikerföretaget Portio Research. SMS utgör redan idag en mycket viktig inkomstkälla för mobiloperatörer, och SMS-användandet ökar konstant över hela världen. Totalt förväntas användningen öka med 50% fram till år 2010.

”Denna tillväxt gör att framtiden för leveranser av SMS-lösningar till mobiloperatörer ser mycket positiv ut. Den kraftiga ökade användningen av SMS innebär att en stor del av den installerade basen av SMS-system måste uppgraderas eller bytas ut de närmaste åren. Även ny funktionalitet efterfrågas, såsom t.ex. spamkontroll och adaptiva tjänster ”, säger Jean-Charles Doineau, analytiker på Ovum.

Symsoft har levererat flera omfattande SMS-system runtom i världen baserat på Nobill SMS och företaget har många goda referenser.
”Detta är en tydlig bekräftelse på Nobill SMS starka ledarposition på marknaden för SMS-lösningar och på tillväxten inom SMS-området”, säger Marie Saltin, VP Marketing på Symsoft.

Nobill SMS är ett modernt, väldesignat system och samtidigt en beprövad lösning som stödjer 2G, 3G samt IP-världens krav på kommunikation. Systemet erbjuder en kostnadseffektiv, modulär arkitektur som kan tillhandahålla ett flertal olika funktioner inom SMS-området med en och samma hårdvaruplattform med en skalbarhet som låter lösningarna växa med behoven. Systemet stödjer kapacitet på upp till 10, 000 SMS i sekunden.