Symsoft levererar SMS-system med hög kapacitet till Sim2Travel i Taiwan.

Symsoft har mottagit en order från Sim2Travel i Taiwan på SMS-system med hög kapacitet. För Symsoft är detta ett genombrott på den starkt konkurrensutsatta asiatiska marknaden.

Sim2Travel är en global telekommunikationsleverantör och världens första s.k. roamande mobila virtuella nätverksoperatör (rMVNO). Företaget har inlett ett samarbete med de största mobiloperatörerna på flera av världens största marknader för att erbjuda nationella nummer till sina abonnenter över hela sitt rMVNO-nätverk.

För Symsoft representerar detta nya samarbete den första installationen av Nobilll® -plattformen i Asien. ”Vi är mycket glada över förtroendet att få leverera våra lösningar som stödjer Sim2Travels innovativa affärsverksamhet. Vi är starkt engagerade i att stödja dem i deras satsning att förbättra sina mobila tjänster”, säger Erik von Essen, General Manager för Symsoft Asia Pacific.

Sim2Travels CEO, Stephen Hsu, säger; “Med Symsoft och deras flexibla och kraftfulla lösningar kommer vi att kunna erbjuda våra kunder bästa tänkbara roamingmöjligheter”.

Den asiatiska regionen kommer att fortsätta driva den globala tillväxten av mobilkommunikation. Kina och Indien står för 25% av den totala tillväxten som skett under det senaste året, enligt Wireless Intelligence. Med sin närvaro i regionen kommer Symsoft att kunna leverera avancerade betalnings-, meddelande- och IP-lösningar som motsvarar både nuvarande och framtida krav.
“Symsofts lokala närvaro I regionen är mycket viktig och detta kontrakt är ett första steg att stärka vår position för framtiden. Med vår starka och konkurrenskraftiga produktportfölj siktar vi på att bli världsledande inom infrastruktur för mobila tjänster och betalningslösningar för teleoperatörer”, säger Patrik Philipson, CEO på Symsoft AB.
För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marie Saltin, VP Marketing, Symsoft AB
Phone: +46 8 503 86 636 or +46 70 190 0482