Symsoft tecknar avtal i Mellanöstern värt över 50 Mkr

Symsoft har blivit utvalt att leverera lösningar för meddelande- och betalningssystem för mobil telekommunikation till en strategisk kund i Mellanöstern. För Symsoft uppgår värdet av avtalet till mer än 50 miljoner kronor. Mellanöstern har åtnjutit en stark tillväxt under de senaste två åren. Under de senaste kvartalen har regionens tillväxt stigit till 37% och den goda utvecklingen förväntas fortsätta. Regionen passerade också 100-miljonersgränsen för mobilabonnemang under det första kvartalet 2006 enligt Wireless Intelligence. ”Mellanöstern är en mycket viktig region för Symsoft och vår lokala närvaro har visat sig vara av stort värde. Det kontrakt vi nu tecknat är en strategiskt viktig prestation och stärker vår position inför framtiden. Med vår starka och moderna produktportfölj, avser vi att bli marknadsledare inom Värdeadderande Tjänster samt Betalningssystem”, säger Patrik Philipson, CEO på Symsoft AB. ”Vi är mycket nöjda över att bli tilldelade detta ansvar. Vi känner oss djupt engagerade i att stödja vår kund i Mellanöstern när det gäller att förbättra deras erbjudande till sina abonnenter”, säger Bogdan Sacuiu, ansvarig för Symsofts regionkontor i Mellanöstern. Bakom Symsofts framgångar ligger förmågan att använda kraften av ny teknik till att stärka mobiloperatörers tjänster. Symsoft kan därigenom tillhandahålla lösningar som ökar operatörers intäkter och reducerar deras kostnader i en allt mer konkurrentutsatt mobil värld. För ytterligare information, vänligen kontakta: Marie Svensson, VP Marketing, Symsoft AB, tel. +46 8 503 86 636 eller, +46 70 190 0482, marie.svensson@symsoft.com