• Synch/

Sara Sparring från Synch hyllad i internationell ranking – som Sveriges mest mångsidiga varumärkesjurist

Report this content

Sara Sparring, en av grundarna till advokatbyrån Synch, hyllas av internationella World Trademark Review 1000 som Sveriges mest mångsidiga varumärkesjurist.

Det internationella rankinginstitutet, som årligen rankar världens ledande varumärkesjurister, placerar nykomlingen Synch på en delad tredjeplats och väljer att personligen hylla Sparring som unik i landet inom just varumärkesfrågor.

– Med sin unika kunskapsbredd är Sara Sparring utan tvekan den mest mångsidiga varumärkesjuristen i Sverige, skriver World Trademark Review 1000 som rankat Sparring i samtliga tre kategorier i sin årliga ranking – tvistlösning, piratkopiering och varumärkesstrategi.

I kommentaren till rankningen pekar man även på Sparrings nära kontakt med Tullverket som viktigt för hennes arbete mot piratkopiering, samt hur hon nyligen varit engagerad i en uppmärksammad process vid Högsta domstolen rörande användning av annans varumärke i näringsverksamhet.

– Det känns förstås jättekul att bli omnämnd med så positiva ord kring mitt arbete. Men även om utmärkelsen är stor på ett personligt plan, så är det enligt min mening ännu större att nystartade Synch redan nu nämns sida vid sida med de mer etablerade byråerna, säger Sara Sparring.

Som nykomling var detta första gången som Synch hade chansen att komma med i World Trademark Reviews årliga rankning, och på advokatbyrån är det med framtidstro som man firar detta.

– Vi är väldigt glada över omnämnandet och särskilt att WTR lyft fram vår styrka att anpassa våra tjänster till våra klienters behov som något dynamiskt och positivt, säger Jim Runsten, vd på Synch.

För mer information, vänligen kontakta:

Sara Sparring
sara.sparring@synchlaw.se
+46 761-76 19 76
Jim Runsten
jim.runsten@synchlaw.se
+46 761-76 19 99

Se även www.synchlaw.se

Synch är en advokatbyrå med ett erfaret och internationellt erkänt juristteam med fokus på teknologisektorn. Synchs målsättning är att genom juridiken och med rätt jurister på ett pragmatiskt och lättillgängligt sätt kunna bidra till klienternas framgångar. Läs mer på www.synchlaw.se.

World Trade Review är en oberoende informationstjänst som dagligen rapporterar om varumärkesfrågor för en internationell publik. Förutom rapportering av nyheter inkluderar tjänsten även juridiska analyser gjorda av en panel av ledande experter, om utvecklingen inom varumärkesområdet. Se www.worldtrademarkreview.com