Syncro lämnar övergripande och finansiella mål för 2025

Syncro Group AB (publ) (”Syncro” eller “Bolaget”) meddelar idag finansiella mål baserat på Bolagets omstrukturering med fokusering på influencer marketing samt efter avyttringen av dotterbolaget Gigger AB. De finansiella målen innebär en ambitionshöjning med fokus på lönsam tillväxt utifrån genomförda besparingsprogram och Bolagets starka plattform Collabs. De finansiella målen avser verksamhetsåret 2025 då Bolaget förutspår att uppnå positivt rörelseresultat, EBITDA, under andra kvartalet 2025.

Baserat på Bolagets omstrukturering och fokusering på influencer marketing i tillägg till både genomförda såväl som pågående besparingsåtgärder, förutspår Bolaget ett positivt rörelseresultat på EBITDA-nivå uppnås under andra kvartalet 2025.

De finansiella effekterna av den genomförda avyttringen av dotterbolaget Gigger har offentliggjorts tidigare. I tillägg kan Bolaget informera om att fullgörande av betalning enligt de reverser som ingåtts för köpeskillingen av Gigger AB sker enligt plan, och att den första reversen med förfallodag den sista september 2024 är fullt betald.

”Omstruktureringen som bland annat inkluderat försäljningen av Gigger gör att vi nu kan rikta fullt fokus på kampanjförsäljning med stöd av Collabs-plattformen. Pengarna från försäljningen av Gigger används till att betala av skulder och gör att vi har ett mycket bra utgångsläge när vi fokuserar på att skala upp Collabs. Tack vare starka samarbeten förutser vi en lönsam tillväxt,” säger Ebbe Damm, vd för Syncro.

I syfte att ytterligare tydliggöra Bolagets fokusering på influencer marketing överväger Bolaget att byta namn på moderbolaget till Collabs. Skulle förslag om namnbyte konkretiseras avser styrelsen att kalla till en extra bolagsstämma för beslut i frågan.

Om förutsättningarna finns avser Bolaget att under 2025 ansöka om ett så kallat listbyte för att Bolagets aktie och eventuella övriga värdepapper ska upptas till handel på Nasdaq First North Growth Market.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ebbe Damm, VD, Syncro Group

Telefon: 070 546 46 00

E-post: ebbe.damm@syncro.group

Webb: www.syncro.group

Om Syncro Group

Syncro möjliggör samarbete mellan människor och varumärken genom innovativ tech. Vi investerar i bolag som är en del av att forma den nya digitala ekonomin och som samtidigt stärker och vidgar vårt erbjudande. Syncro har kontor i Sverige och Danmark, med huvudkontor i Stockholm. Bolagets aktie är listad på Spotlight Stock Market, med kortnamnet SYNC B. För mer information, gå in på www.syncro.group.