De gemensamma globala samordnarna har fullt ut täckt sin korta position

Report this content

Ej för distribution eller offentliggörande i Kanada, Australien eller Japan SYNGENTA AG - GLOBALT SEKUNDÄRT AKTIEERBJUDANDE De gemensamma globala samordnarna har fullt ut täckt sin korta position Zürich, Schweiz 13 november 2000. I dag har Credit Suisse First Boston och UBS Warburg, de gemensamma globala samordnarna för Syngentas globala sekundära aktieerbjudande, helt täckt sina korta positioner genom köp på öppna marknaden. Den korta positionen uppkom till följd av det sekundära globala aktieerbjudandet. Detta pressmeddelande utgör inte, helt eller delvis, något erbjudande eller inbjudan att sälja eller utfärda, inte heller råd att köpa eller beställa några aktier i Syngenta AG eller amerikanska depåbevis i Syngenta. Det skall inte heller utgöra grund för något avtal avseende sådana aktier. Credit Suisse First Boston (Europe) Limited och UBS AG, genom dess affärsgrupp UBS Warburg, verkar som globala samordnare av Syngentas sekundära globala aktieerbjudande för Syngenta AG, Novartis AG och AstraZeneca PLC och inte för någon annan därtill kopplad. Credit Suisse First Boston (Europe) Limited och UBS AG kommer inte att vara ansvariga inför någon utöver Syngenta AG, Novartis AG och AstraZeneca PLC vad avser att tillhandahålla råd angående dylika erbjudanden eller förse det skydd som erbjuds kunder vid Credit Suisse First Boston (Europe) Limited eller UBS AG, genom dess affärsgrupp UBS Warburg. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/13/20001113BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/13/20001113BIT00220/bit0002.pdf