Inbjudan till pressträff med Syngentas ledning idag

Report this content

Inbjudan till pressträff med Syngentas ledning idag Tid: Idag, onsdagen den 1 november, kl 14.00 Plats: Grand Hôtel, S. Blasieholmshamnen 8 i Stockholm, Blasierummet Under november sammanförs AstraZenecas och Novartis agrokemiverksamheter till det nybildade bolaget Syngenta. I måndags presenterades prisintervallet för Syngenta-aktien (se pressmeddelande från AstraZeneca). Aktien kommer att delas ut till de nuvarande aktieägarna i AstraZeneca och Novartis och noteras på börserna i Stockholm, Schweiz, London och New York. Syngentas ledning, som är i Stockholm idag för att träffa investerare, vill ta tillfället i akt att även träffa intresserade journalister. Pressträffen inleds med en kort presentation på engelska av Heinz Imhof, tillträdande styrelseordförande för Syngenta. Därefter kommer det att ges tid för frågor samt individuella intervjuer. Övriga deltagande från Syngenta är: Jennifer Gough, tillträdande Head of Investor Relations (eventuellt) Richard Steiblin, tillträdande Chief Financial Officer David Jones, tillträdande Director of Planning & Business Development Rainer von Mielecki, tillträdande Head of Communication & Public Affairs Välkommen till Syngenta på Grand Hôtel i Stockholm. Rainer von Mielecki, tillträdande Head of Communication & Public Affairs För ytterligare praktisk information kontakta: Gunilla Björksiöö, Kreab, telefon 08-506 452 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00190/bit0002.pdf