Kliniskt ansvarig på Synologen

Report this content

Synologen har anställt en kliniskt ansvarig. Sara Wittskog har en bred bakgrund från ögonsjukvården, optikbutik och leverantörsled. Hon kommer att leda organisationens kunskaps- och utvecklingsarbete.

Medlemsorganisationen Synologen har fått en kliniskt ansvarig. Sara Wittskog kommer att ha en bred roll där hon ansvarar för kliniska frågor och vara involverad i allt från extern och intern kommunikation till utbildningar och projekt – i det mesta där optisk och klinisk kunskap och erfarenhet behövs.

- Saras kompetens är omvittnad i branschen och vi är såklart glada att vi har lyckats fånga en sådan stjärna. Med henne på plats tas ännu ett steg i vårt arbete för att säkerställa kvalitet i alla led, säger Eva Larsson, vd för Synologen.

För mer information:

Eva Larsson, tel 08-440 73 52  eva@Synologen.se

Om Synologen
Synologen är en rikstäckande medlemsorganisation som består av engagerade och kunniga optiker. Våra lokala optiker erbjuder helhetslösningar inom syn- och ögonhälsa. Synologens medlemmar är de enda av Sveriges optiker som är certifierade inom kvalitet och miljö enligt den internationella ISO-normen. Synologen är Sveriges fria optiker och vi står för kvalitet, kunskap och gott omhändertagande av din synhälsa.