Syntagma genomför en nyemission om 30 MKr

Report this content

SYNTAGMA GENOMFÖR EN NYEMISSION OM 30 MKR Syntagma, som startades för 14 år sedan, är idag marknadsledare i Norden inom CRM-lösningar till dagligvarubranschen. Bland kunderna finns Europas och Nordens största konsumentvaruföretag med välkända varumärken som bl.a. Abba Seafood, Arla Foods, Procordia Food, Disney, Cloetta Fazer, Findus, Nestlé, Pripps/Carlsberg, Swedish Match och Unilever. Antalet anställda är 81 med huvudkontor i Malmö. Syntagma har genomfört en private placement riktad till ett fåtal investerare. Nyemissionen stärker det egna kapitalet med 30 Mkr. Det tillförda kapitalet kommer att i första hand användas för att stärka sin marknadsledande position inom CRM-marknaden i Norden. Malmö den 9 februari 2001 Lars Kandefelt VD För ytterligare information kontakta; Lars Kandefelt Syntagma AB Stadiongatan 65 217 62 Malmö Tel: 040-98 92 00 Tel: 0705-93 17 02 lars.kandefelt@syntagma.se Syntagma utvecklar och marknadsför, branschfokuserade, avancerade och kompletta, webbaserade och mobila CRM-lösningar. Syntagma är marknadsledare i Norden inom konsumentvarusektorn. Företaget startades 1987 och har kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Besök www.syntagma.se . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010209BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010209BIT00270/bit0002.pdf