Syntagma lanserar webbplats för B2B inom dagligvarubranschen

Report this content

Syntagma lanserar webbplats för B2B inom dagligvarubranschen Syntagma AB har för AB R Barlachs räkning lanserat en databasdriven webbplats kopplat till affärssystemet. Tekniken förenklar och effektiverar uppdateringar, samt garanterar högre kvalitet på informationen på Barlachs webbplats. Webbplatsen riktar sig till 7.500 butiker och kedjor såsom ICA, Gröna Konsum, Vivo, Spar mfl. Det är av stor vikt för dagligvarubranschen som har mer än 50.000 produkter att butiker och deras anställda kan hitta korrekt och relevant information om produkterna och snabbt ge svar på frågor som konsumenterna ställer när de är i butikerna. "Information via webben garanterar att Barlach alltid har komplett och fullständigt uppdaterad information, tillgänglig dygnet runt, året runt, oavsett storlek på butiken och var i Sverige butiken finns. Inte minst kan butikerna nu ge snabbare svar på konsumenternas frågor om hur man använder och hanterar produkterna", säger Lars Källgren marknadsdirektör i AB R. Barlach. Lars Kandefelt menar att "det är viktigt i framtiden att inte bara integrera affärssystemet med webben, utan också med andra interna och externa system, såsom säljstödsystem, WAP-lösningar för merchandisers, Pocket PC för hyllallokering, ruttplaneringsystem för distributionsbilar och servicetekniker mm. Det är först då man får ett komplett och helintegrerat CRM-system". "Syntagma som arbetar med CRM-lösningar inom business to business i dagligvarubranschen, har mer än 2.500 säljare, som sedan 13 år, är utrustade med Syntagmas egenutvecklade mobila säljstödssystem. Med kompetens inom säljstöd, WAP, CRM, Internet och genom fokuseringen på den nordiska dagligvarumarknaden, där vi är marknadsledare och väl känner affärsprocesserna, är Syntagma en aktiv och långsiktig partner i utveckling av totala CRM-system" avslutar Lars Kandefelt. Besök www.barlach.se Malmö 2000-08-31 Lars Kandefelt VD Kontaktpersoner Syntagma AB, VD Lars Kandefelt, tel 040-98 92 00, 070-5931702 AB R: Barlach, Marknadsdirektör Lars Källgren, tel 08-610 10 15, 070-42075 50. Syntagma utvecklar/marknadsför, avancerade och kompletta, webbaserade och mobila CRM-system. Syntagma är marknadsledare i Norden inom konsumentvarusektorn. Bland kunderna finns Europas och Nordens största konsumentvaruföretag med välkända varumärken som bl a Abba Seafood, Procordia Food, Disney, Fazer, Findus, Nestlé, Pripps, Carlsberg, Swedish Match och Unilever. Syntagma har 80 anställda och omsätter ca 88 Mkr. I samband med ägarförändring, har under våren en offensiv expansionsstrategi implementerats. Syntagmas mål är att växa med 50% om året, med fortsatt god lönsamhet. Syntagma startades 1987 och har huvudkontor i Malmö. Dessutom kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Besök www.syntagma.se . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000830BIT01000/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/31/20000830BIT01000/bit0002.pdf