Syntagma levererar i samarbete med Ericsson mobilt crm-system till Pripps

Report this content

SYNTAGMA LEVERERAR I SAMARBETE MED ERICSSON MOBILT CRM-SYSTEM TILL PRIPPS Syntagma har i samarbete med Ericsson slutit avtal med Pripps om leverans av det första trådlösa business to business systemet inom dagligvarubranschen. Den mobila applikationen är anpassad till Ericssons mobiltelefon R380. Omkring 125 merchandisers, dvs butiksplockare, från Pripps ska använda telefonen för att bl a beställa varor, informera sig om lagerstatus och kampanjer etc. Systemet är helintegrerat med både Syntagmas säljstödssystem och Pripps ERP system. Systemet kommer att lanseras som en standardapplikation med stor potential även i andra branscher. Ökad effektivitet och lönsamhet Syntagmas lösning gör det möjligt för Pripps att öka effektiviteten och lönsamheten bland säljarna och merchandisers i deras arbete som omfattar regelbundna besök i flera tusen butiker per år. "Pripps har en spridd och decentraliserad organisation, med ett stort antal anställda som inte har en fast arbetsplats t ex säljare, utkörare, servicetekniker och merchandisers. Den här lösningen gör att vi på ett snabbt, effektivt och enkelt sätt kan kommunicera och alltid vara tillgänglig för våra kunder, samt skapa effektivitet i den egna organisationen." säger Mikael Hellberg, VD för Pripps. Ledande teknik in på marknaden Syntagma har utvecklat applikationen i samarbete med Pripps. Ericsson har levererat WAP-telefonen R380 till systemet. Syntagma wireless Merchandiser (wMRC), som skall vara i full drift i början av 2001. Syntagmas VD Lars Kandefelt säger: "Vi har tagit fram en komplett Customer Relationship Management lösning som omfattar både webb-, WAP-, Pocket PC- lösningar och en Content Management plattform. Pripps har visat sig vara mycket framsynta och anammat vår helhetssyn. Lösningen har även en stor potential i andra branscher med mobil personal. Anders Broms, Manager Sales & Channel Development Communicators, Ericsson, betonar: "Detta är en av de första praktiska tillämpningarna av våra WAP- telefoner inom business to business - world wide." Pripps AB Syntagma AB Ericsson Mobile Communications AB För ytterligare information kontakta; Lars Kandefelt, VD Syntagma AB, tel 040-989200, mobil 070-5931702. Besök www.syntagma.se Bo Söderström, Informationschef Pripps, tel 08-757 73 91, mobil 073-944 73 91 Anders Broms, Manager Sales & Channel Development Communicators, Ericsson Mobile Communications AB, 08-404 58 66, mobil 070 728 59 80. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/21/20001121BIT00980/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/21/20001121BIT00980/bit0002.pdf