Syntagma levererar mobilt CRM-system till Scan

Report this content

Syntagma levererar mobilt CRM-system till Scan Syntagma AB har slutit avtal med Scan Foods AB om att leverera ett komplett mobilt CRM-system. Avtalet innebär att Syntagma skall leverera en helhetslösning. Mjukvaran, Syntagma Sales Force Automation (SFA) Backoffice, ger säljledningen möjligheter att följa säljarbetet i realtid. Syntagmas SFA Frontoffice mobila programvara ger säljarna realtidsinformation och uppdaterar alla aktiviteter, avtal, priser etc som gäller för den specifika kunden. Syntagmas helhetslösning integreras med Scan Foods affärssystem. Ordervärdet uppgår till 6 Mkr. Mats Muregård, Försäljningsdirektör Scan Foods, menar att "det i dagens säljarbete krävs snabb, precis och djup information från säljarbetet, för att öka kundnyttan och effektivisera säljarbetet. Inte minst ställer korta ledtider, som kan vara mindre än 24 timmar inom färskvarubranschen, stora krav på snabb återkoppling och därför måste systemet vara mobilt. Vi har valt marknadsledaren som har en väl beprövad teknik och känner våra affärsprocesser väl, men också för de utbyggnadsmöjligheter som finns genom deras system för Content Managment, vilken kan kopplas till både säljstödssystemet, WAP, Pocket PC och Palm Pilot lösningar." Lars Kandefelt, VD Syntagma, säger att "det är viktigt i framtiden att inte bara integrera CRM med affärssystemet, utan också med andra interna och externa system, såsom WAP-lösningar för merchandisers, Pocket PC för hyllallokering, ruttplaneringsystem för distributionsbilar och servicetekniker mm. Det är först då man får ett komplett och helintegrerat CRM-system". Malmö 2000-09-18 Lars Kandefelt VD För ytterligare information kontakta; Syntagma AB, VD Lars Kandefelt, tel. 040-98 92 00, 070-5931702 Scan Foods AB, Försäljningsdirektör Mats Muregård, tel. 08-725 84 00, 070-657 74 55 Syntagma utvecklar/marknadsför, avancerade och kompletta, webbaserade och mobila CRM-system. Syntagma är marknadsledare i Norden inom konsumentvarusektorn. Bland kunderna finns Europas och Nordens största konsumentvaruföretag med välkända varumärken som bl a Scan Foods AB, Abba Seafood, Procordia Food, Disney, Fazer, Findus, Nestlé, Pripps, Carlsberg, Swedish Match och Unilever. Syntagma har 80 anställda och omsätter ca 88 Mkr. I samband med ägarförändring, har under våren en offensiv expansionsstrategi implementerats. Syntagmas mål är att växa med 50% om året, med fortsatt god lönsamhet. Syntagma startades 1987 och har kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Huvudkontoret ligger i Malmö. Besök www.syntagma.se . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/18/20000918BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/18/20000918BIT00220/bit0002.pdf