Hawaii Diagnostic Radiology Services implementerar SyMRI i klinisk rutin

SyntheticMR meddelade idag att Hawaii Diagnostic Radiology Services, en av de ledande röntgenklinikerna på Hawaii, implementerar SyMRI i deras kliniska verksamhet.

Hawaii Diagnostic Radiology Services har ett rykte som den ledande röntgenkliniken på Hawaii, och erbjuder ett brett utbud av undersökningar till patienter. Hawaii Diagnostic Radiology Services har fyra mottagningar i Hawaii, med MR-kameror på två avdelningar.

”SyMRI kan stödja radiologer i att göra en mer säker diagnos och samtidigt hjälpa bildcentraler att påskynda sitt arbetsflöde,” säger Kyle Frye, President SyntheticMR Inc. ”Hawaii Diagnostic Radiology Services är den första röntgenkliniken i USA som börjar använda vår lösning. Detta kommer att vara mycket viktigt efter COVID-19, när radiologer och röntgenkliniker är mer upptagna än någonsin.”

För ytterligare information, vänligen kontakta Kyle Frye på +1 (859) 512-9496 kyle.frye@syntheticmr.com eller Hege Nåbo på +46 703 27 24 21 hege.nabo@syntheticmr.com.

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetisk Resonanstomografi (MR). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI® som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en 6-minuters undersökning. Produkten SyMRI finns i olika paketeringar. SyMRI IMAGE tillhandahåller snabba arbetsflöden inom MR, vilket möjliggör hög patientgenomströmning. SyMRI NEURO möjliggör automatisk segmentering av hjärnvävnad, vilket ger objektivt beslutsstöd. SyMRI är en CE-märkt och FDA 510 (k) godkänd produkt. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, se www.syntheticmr.com.