SyMRI och Philips Ingenia Elition 3.0T MR marknadsförs nu gemensamt i USA

Programvaran SyMRI NEURO från SyntheticMR AB och Philips Ingenia Elition 3.0T MR-scanner med syntetisk SyntAc-sekvens marknadsförs nu gemensamt i USA.

Den data som genereras av en enda SyntAc-undersökning på Philips MR scanner kan tillsammans med SyMRI generera flera kontrastviktade bilder och volymetrisk information. Detta för att stödja en snabb undersökning samt ge mer information till klinikern. Produkten innehåller branschens första mätningar av myelin-volymer.

"Philips och SyntheticMR har med detta steg konkretiserat resan för att göra kvantitativ MR på hjärnan, genom SyMRI, en del av det kliniska arbetsflödet", säger Jonas Hurtig, marknadschef för SyntheticMR AB.

"Detta är ett positivt steg i samarbetet mellan Philips och SyntheticMR i allmänhet och för den amerikanska marknaden i synnerhet", säger Paul Folkers, chef för klinisk vetenskap för MR på Philips. "Vi ser nu fram emot att tillsammans göra denna teknik till en del av den kliniska rutinen."

SyMRI-programvaran och SyntAc-sekvensen kan nu säljas på Philips Ingenia Elition 3.0T MR-system i USA.

För mer information kontakta Johan Leblicq, +32 460 95 39 64, Global Sales Manager SyntheticMR AB, Jonas Hurtig, +46 763 11 61 14, chef för marknadsföring och kommersiella frågor SyntheticMR AB eller Fredrik Jeppsson, +46 723 03 13 39, ansvarig för Investor Relations SyntheticMR AB.

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för magnetisk resonansbildning (MRI). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI® som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en enda 5-6-minuters skanning, vilket ger ökad patientgenomströmning och objektivt beslutsstöd för kliniker. SyMRI är CE-märkt och FDA 510 (k) cleared. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och i USA. SyntheticMR är listad på Spotlight Stock Market i Stockholm, Sverige. För ytterligare information, besök www.syntheticmr.com.