SyntheticMR AB och United Imaging inleder partnerskap

SyntheticMR AB och United Imaging meddelade idag att de har tecknat ett globalt licensavtal, genom vilket United Imaging kommer att marknadsföra och sälja SyntheticMRs produkt till kunder globalt.

SyntheticMR AB utvecklar innovativa bildlösningar för att påskynda arbetsflöden för bildbehandling och leverera diagnostiskt stöd till kliniker. United Imaging grundades 2011 och är en global leverantör av avancerad medicinsk bildutrustning med huvudkontor i Shanghai. Licensavtalet gör det möjligt för United Imaging att marknadsföra och sälja SyntheticMRs hela produktpaket SyMRI NEURO, som levererar kontrastbilder, vävnadsvolymer, inklusive myelin-korrelerade volymer, samt kvantitativ data i en enda, kort MR-undersökning.

"När vi samarbetar med andra företag för att tillgodose våra kunders behov idag och i framtiden, väljer vi ut partner som passar vårt varumärke", kommenterade Steve Tan, global chef för MR-enheten på United Imaging. ”Liksom oss fokuserar SyntheticMR AB på att ge kliniker de mest moderna verktygen så att de kan hjälpa fler patienter att få tillgång till så avancerad vård som möjligt.”

"Vårt partnerskap med United Imaging gör det möjligt för oss att nå fler vårdgivare för att påskynda arbetsflöden och leverera robust, kvantitativ data till kliniker", säger Ulrik Harrysson, VD SyntheticMR AB. ”United Imaging har en stark position i Kina och en växande global närvaro. Vi ser fram emot att samarbeta med dem för att ytterligare stärka och etablera vår teknik på den globala marknaden.”

Globalt översteg United Imaging 10.000 installerade bildtagningssystem år 2020; de öppnade också sitt första huvudkontor i USA, i Houston, Texas, för att möta efterfrågan på den marknaden och positionera företaget för ytterligare tillväxt i regionen. Företaget firar sitt tioårsjubileum 2021.

Om United Imaging

På United Imaging utvecklar och producerar vi avancerade medicinska produkter, digitala sjukvårdslösningar och intelligenta lösningar som täcker hela processen för bilddiagnostik och behandling. Vårt företag grundades 2011 och har dotterbolag och FoU-center över hela världen. Med en banbrytande digital portfölj och ett uppdrag mot bredare tillgång till hälso- och sjukvård för alla hjälper vi till att driva branschens framsteg och förändringar.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som SyntheticMR AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 februari 2021.

För ytterligare information kontakta Ulrik Harrysson, VD SyntheticMR AB, +46 70 529 29 87 ulrik.harrysson@syntheticmr.com.

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetisk Resonanstomografi (MR). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI® som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en 6-minuters undersökning. Produkten SyMRI finns i olika paketeringar. SyMRI IMAGE tillhandahåller snabba arbetsflöden inom MR, vilket möjliggör hög patientgenomströmning. SyMRI NEURO möjliggör automatisk segmentering av hjärnvävnad, vilket ger objektivt beslutsstöd. SyMRI är en CE-märkt och FDA 510 (k) godkänd produkt. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, se www.syntheticmr.com.