SyntheticMR föreslår val av ny styrelsemedlem

Valberedningen i SyntheticMR föreslår till Årsstämman 2022 att styrelsen skall bestå av fem ordinarie ledamöter utan suppleanter. Nyval föreslås av Ann-Christine Sundell utöver omval av nuvarande styrelseledamöterna Staffan Persson, Petra Apell, Johan Sedihn och Jan Bertus Marten Warntjes.

Ann-Christine Sundell, född 1964, har lång erfarenhet från ledande positioner och styrelseuppdrag inom medtech och diagnostik, bland annat inom global marknadsexpansion, produktutveckling och etablering av nationella screeningprogram. Hon har haft en lång och framgångsrik karriär bland annat inom PerkinElmer, där hon ansvarade för divisionen Genetic Screening, en snabbt växande affärsenhet i globalt ledande ställning. Hon är för närvarande styrelsemedlem i bland annat Medix Biochemica, Actim, Biocartis, Revenio och Immunovia AB (publ).

Övriga förslag från valberedningen kommer att presenteras i kallelsen till Årsstämman 2022.

För ytterligare information kontakta styrelsens ordförande Johan Sedihn, johan.sedihn@btinternet.com, tel: + 44 7920 154333

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetic Resonance Imaging (MRI). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI®, som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en enda 5-minutersskanning. SyMRI-produkten finns i olika förpackningar. SyMRI NEURO levererar flera kontrastbilder, vävnadssegmentering och kvantitativ data om hjärnan. SyMRI KNEE och SyMRI SPINE ger flera kontrastbilder och kvantitativa data för knä- och ryggradsanatomier. SyMRI NEURO är CE-märkt och FDA 510(k) godkänd och SyMRI KNEE och SyMRI SPINE är CE-märkta. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, besök www.syntheticmr.com.