SyntheticMR’s innovativa mjukvara erhåller regulatoriskt godkännande i Storbritannien

SyntheticMR meddelade idag att SyMRI, deras mjukvarulösning för kvantitativ bildbehandling har erhållit regulatoriskt godkännande i Storbritannien. Den kan nu bli såld och distribuerad på den marknaden.

“Det är spännande att se hur vårt företag växer. Detta regulatoriska godkännande är ett steg närmre att göra SyMRI tillgängligt globalt” säger Kyle Frye, CCO of SyntheticMR. “Vi ser fram emot att ta SyMRI till den storbritanniska marknaden och att visa hur det kan transformera det kliniska arbetsflödet i denna region och bli vårdstandard.”

SyMRI NEURO är en mjukvarulösning för kvantitativ bildbehandling som mäter hjärnans absoluta vävnadsegenskaper. SyMRI NEURO erbjuder automatisk segmentering av vävnader såsom myelin volym, kvantifiering av vit hjärnsubstans, grå hjärnsubstans, cerebrospinalvätska och hjärnans parenkymvolym. Den är designad att hjälpa till att spara värdefull tid genom en reducerad skanningstid och genom att bistå med ett objektivt beslutsstöd för diagnostisering och vid uppföljning av patienter.

SyMRI MSK Producerar kvantitativa T1, T2 och PD-kartor och en serie av konstrastbilder i en enda snabb skanning, för både klinisk användning och avancerad forskning. SyMRI MSK gör det också möjligt att ändra TE, TR och TI, efter skanningen.

För ytterligare information, vänligen kontakta Ulrik Harrysson, VD SyntheticMR AB, +46 70 529 29 87 ulrik.harrysson@syntheticmr.com eller Kyle Frye, CCO SyntheticMR. på +1 (859) 512-9496 eller kyle.frye@syntheticmr.com.

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetic Resonance Imaging (MRI). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI®, som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en enda 5-minutersskanning. SyMRI-produkten finns i olika förpackningar. SyMRI NEURO levererar flera kontrastbilder, vävnadssegmentering och kvantitativ data om hjärnan. SyMRI MSK ger flera kontrastbilder och kvantitativa data för knä- och ryggradsanatomier. SyMRI NEURO är CE-märkt och FDA 510(k) godkänd och SyMRI MSK är CE-märkt. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, besök www.syntheticmr.com.