SyntheticMR samarbetar med Hyland för att använda PACSgear Modlink Software

SyntheticMR US Inc ingick ett nytt partnerskap med Hyland Healthcare för att använda deras Enterprise Imaging Capture and Connectivity Suite för att tillgängliggöra kvantitativ data från SyMRI och andra modaliteter, i syfte att effektivisera mätningar i radiologers rapportering.

SyntheticMRs mission är att göra kvantitativa bildlösningar till standard i sjukvården, för att stödja mer exakt diagnosticering, tillförlitlig monitorering och personliga behandlingsstrategier. SyntheticMRs produkt SyMRI NEURO tillhandahåller volym- och befolkningsbaserade referensmätningar av hjärnans vävnader, inklusive branschens första myelinsegmentering. Hyland Healthcares PACSgear Modlink erbjuder röntgenavdelningar en brygga mellan mätningar på en modalitet och radiologernas rapporteringssystem. Genom SyntheticMRs partnerskap med Hyland behöver mätningar och information som genereras vid MR-kameran inte längre rapporteras manuellt eller flera gånger för att nås på rätt sätt.

"Att kunna integrera Modlink med SyMRI, eller leverera Modlink direkt till vårdgivare, ger ett förbättrat arbetsflöde och patientgenomströmning. Sjukvårdsorganisationer som letar efter ett mer effektivt sätt att addera kvantitativa strukturerade rapporter kommer att kunna få tillgång till och utnyttja data, oavsett modalitet. Vi är otroligt glada över att samarbeta med Hyland Healthcare och ser fram emot den framgång som våra kunder kommer att uppnå med lösningen”, säger Kyle Frye, President Americas & ANZ och CCO för SyntheticMR.

En nyligen genomförd studie visade att för varje tusen undersökningar slösades över 16 timmar av radiologers tid på att manuellt diktera mätinformation i rapporterna. Dessutom innehöll nästan fyra procent av dessa rapporter felaktiga data, som eliminerades inom två månader efter implementeringen av ModLink. "ModLink är översättningsmotorn som accepterar DICOM SRs och HL7-meddelanden, översätter och normaliserar värdena från dessa meddelanden och vidarebefordrar sedan de översatta värdena till ett röstigenkänningssystem via ett API- eller HL7-meddelande", säger Lyle McMillin, Enterprise Imaging Product Manager på Hyland Sjukvård. "Denna programvara ökar radiologernas rapporteringshastighet och noggrannhet, samtidigt som man eliminerar tidskrävande diktering."

För ytterligare information, vänligen kontakta Kyle Frye, President Americas & ANZ och CCO på SyntheticMR på +1 (859) 512-9496 eller kyle.frye@syntheticmr.com.

Om SyntheticMR

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetic Resonance Imaging (MRI). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI®, som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en enda 6-minutersskanning. SyMRI-produkten finns i olika förpackningar. SyMRI NEURO levererar flera kontrastbilder, vävnadssegmentering och kvantitativ data om hjärnan. SyMRI KNEE och SyMRI SPINE ger flera kontrastbilder och kvantitativa data för knä- och ryggradsanatomier. SyMRI NEURO är CE-märkt och FDA 510(k) godkänd och SyMRI KNEE och SyMRI SPINE är CE-märkta. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, besök www.syntheticmr.com.

Om Hyland Healthcare

Hyland Healthcare tillhandahåller uppkopplade hälsovårdslösningar som utnyttjar ostrukturerat innehåll i alla hörn av företaget och länkar det till centrala kliniska och affärsapplikationer som elektroniska medicinska journaler (EMR) och system för företagsresursplanering (ERP). Hyland Healthcare är den enda teknikpartnern som erbjuder en komplett uppsättning innehållstjänster och företagsbildverktyg, som ger kliniska dokument, medicinska bilder och annan kliniskt rik data till vårdintressenter som behöver det mest. Denna heltäckande bild av patientinformation påskyndar affärsprocesser, effektiviserar kliniska arbetsflöden och förbättrar det kliniska beslutsfattandet. För mer information, besök hylandhealthcare.com.