SyntheticMR skriver försäljningsavtal gällande SyMRI NEURO

SyntheticMR meddelar idag att de har kommit till en överenskommelse med en av deras samarbetspartners, som är en världsledande tillverkare av magnetkameror.

Detta signerade avtal innebär ett åtagande att produktpaketet SyMRI NEURO ska säljas globalt i en betydande volym.

Överenskommelsen har ett stort strategiskt värde för SyntheticMR och försäljningsvärdet uppgår till minst 15 miljoner kronor.

För ytterligare information, vänligen kontakta Ulrik Harrysson, VD SyntheticMR AB, +46 70 529 29 87

ulrik.harrysson@syntheticmr.com

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetic Resonance Imaging (MRI). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI®, som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en enda 5-minutersskanning. SyMRI-produkten finns i olika förpackningar. SyMRI NEURO levererar flera kontrastbilder, vävnadssegmentering och kvantitativ data om hjärnan. SyMRI MSK ger flera kontrastbilder och kvantitativa data för knä- och ryggradsanatomier. SyMRI NEURO är CE-märkt och FDA 510(k) godkänd och SyMRI MSK är CE-märkt. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, besök www.syntheticmr.com.