SyntheticMR tecknar ytterligare samarbetsavtal med GE Healthcare MR

SyntheticMR meddelade idag att de har tecknat ett avtal med GE Healthcare om att integrera sin kvantitativa MR-lösning SyMRI på GE:s plattform. Som en del av avtalet kommer GE Healthcare att integrera SyMRI på sin plattform for att leverera snabbare arbetsflöden, unik fysiologisk information och objektivt beslutsstöd genom kvantifiering till sina kunder globalt.

GE Healthcare säljer för närvarande en skräddarsydd lösning, MAGiC, utvecklad av SyntheticMR, till sina kunder, vilket gör det möjligt för användare att snabba upp sina arbetsflöden genom att generera flera kontrastviktade bilder och parametriska kartor i en enda 5 minuters undersökning. Med detta avtal kommer GE också att kunna erbjuda sina kunder den fulla funktionaliteten i SyMRI, kallad MAGiC Neuro, vilket inkluderar vävnadsvolymer, branschens första myelin-korrelerade volymer och kvantitativa data.

"GE Healthcare ser fram emot att fortsätta det viktiga samarbetet med SyntheticMR för att möta de växande behoven inom neuroradiologi," säger Jason Polzin, chef för Global MR Applications på GE Healthcare. ”MAGiC var det första erbjudandet, från en MR-leverantör, av syntetiska bilder och ett automatiserat arbetsflödesverktyg integrerat i MR-systemet. Vi tror att MAGiC Neuro ytterligare kommer öka den kliniska informationen och värdet som erhålls från en enda MAGiC-undersökning.”

"Detta avtal är ett viktigt steg framåt i vårt samarbete med GE Healthcare", säger Ulrik Harrysson, VD SyntheticMR AB. ”GE Healthcare har varit en viktig partner för SyntheticMR sedan vi tecknade licensavtalet 2014 och detta för oss närmare som samarbetspartners på global nivå. Jag ser fram emot att samarbeta med GE Healthcare för att ta vår revolutionerande lösning med kvantitativa data och objektivt beslutsstöd till vårdgivare över hela världen.”

För ytterligare information, vänligen kontakta Ulrik Harrysson, VD, SyntheticMR AB, +46 70 529 29 87 ulrik.harrysson@syntheticmr.com.

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetisk Resonanstomografi (MR). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI® som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en 6-minuters undersökning. Produkten SyMRI finns i olika paketeringar. SyMRI IMAGE tillhandahåller snabba arbetsflöden inom MR, vilket möjliggör hög patientgenomströmning. SyMRI NEURO möjliggör automatisk segmentering av hjärnvävnad, vilket ger objektivt beslutsstöd. SyMRI är en CE-märkt och FDA 510 (k) godkänd produkt. SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, se www.syntheticmr.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som SyntheticMR AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 Oktober 2020.

Citat

GE Healthcare ser fram emot att fortsätta det viktiga samarbetet med SyntheticMR för att möta de växande behoven inom neuroradiologi. MAGiC var det första erbjudandet, från en MR-leverantör, av syntetiska bilder och ett automatiserat arbetsflödesverktyg integrerat i MR-systemet. Vi tror att MAGiC Neuro ytterligare kommer öka den kliniska informationen och värdet som erhålls från en enda MAGiC-undersökning.
Jason Polzin, chef för Global MR Applications på GE Healthcare
Detta avtal är ett viktigt steg framåt i vårt samarbete med GE Healthcare. GE Healthcare har varit en viktig partner för SyntheticMR sedan vi tecknade licensavtalet 2014 och detta för oss närmare som samarbetspartners på global nivå. Jag ser fram emot att samarbeta med GE Healthcare för att ta vår revolutionerande lösning med kvantitativa data och objektivt beslutsstöd till vårdgivare över hela världen.
Ulrik Harrysson, VD SyntheticMR AB