SyntheticMR tillsätter Johanna Norén som CFO och Head of Investor Relations

SyntheticMR AB meddelade idag att Johanna Norén är tillsatt som CFO och Head of Investor Relations med start 1a april 2021. Johanna har arbetat som interim CFO på SyntheticMR och kommer närmast ifrån Aebi Schmidt AB där hon var ekonomichef. Hon har över 20 års erfarenhet inom olika ekonomi- och controllerroller.

Denna information är sådan som SyntheticMR AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-03-10 11:02 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta Ulrik Harrysson, VD, SyntheticMR AB, +46 70 529 29 87 ulrik.harrysson@syntheticmr.com eller Johanna Norén, interim ekonomichef, SyntheticMR AB,  +46 70 619 21 00 johanna.noren@syntheticmr.com.

SyntheticMR AB utvecklar och marknadsför innovativa mjukvarulösningar för Magnetisk Resonanstomografi (MR). SyntheticMR AB har utvecklat SyMRI® som levererar flera justerbara kontrastbilder och kvantitativa data från en enda snabb undersökning. Produkten SyMRI finns i olika paketeringar. SyMRI NEURO levererar flera kontrastbilder, vävnadssegmentering och kvantitativ data på hjärnan. SyMRI MSK tillhandahåller flera kontrastbilder och kvantitativ data för MSK-anatomier. SyMRI NEURO är CE-märkt och FDA 510 (k) godkänt, SyMRI MSK är CE-märkt och inskickat för godkännande till FDA 510 (k). SyMRI är ett registrerat varumärke i Europa och USA. SyntheticMR är noterat på Spotlight Stock Market Exchange i Stockholm, Sverige. För mer information, se www.syntheticmr.com.