UPPSKATTAD JULKLAPP

Bara några veckor kvar till julafton och vi tipsar återigen om några kommande live syntolkningar som kommer ske runt om i landet. Syntolkning Nu har med arrangören säkrat ett antal platser nära scenen. Man kan gå ensam och träffa andra eller tillsammans med vänner och familj. Alla får sitta tillsammans och ta del av föreställningarna, oftats långt fram. De som vill/behöver får också lyssna till syntolkningen. Det är en syntolk som sett föreställningen några gånger och berättar karaktärer, miljöer och för med skådespelarna handlingen fram åt.

De aktuella föreställningar som nu är öppna för bokningsförfrågningar är:

Till alla våra planerade syntolkningar kan man självklart köpa egna biljetter direkt av arrangören och ändå ta del av syntolkningen. Men vi måste veta antal som vill låna våra digitala mottagare.
Information om nytillkommna syntolkningar kommer läggas ut på hemsidan under den kommande veckan. För att försäkra sig om biljetter och de bästa platserna kan man redan nu sända en bokningsförfrågan till boka@syntolkning.nu. Fler evenemang kan tillkomma så håll utkick på hemsidan.

Den 25 december har två filmer premiär på landets biografer, 101-åringen som smet från notan och försvann samt Bamse och Häxans dotter. Båda dessa filmer har ljudspår med syntolkning som man kan kan lyssna på via någon av de mobilappar som finns på markanden.

Syntolknining Nu har även några DVD filmer med syntolkning som vi säljer via vår shop, http://bit.ly/1iY5HIQ.