• SYOSS/

Syoss Full Hair 5: Fem dimensioner för fylligt hår - från rot till topp!

Report this content

SYOSS vill att alla kvinnor ska kunna få salongsvackert hår varje dag – hemma i badrummet. Nu lanseras den professionellt utvecklade och testade hårvårds- och stylingserien SYOSS Full Hair 5 – speciellt framtagen för att ge tunt och livlöst hår volym och fyllighet i fem dimensioner, från rot till topp. Den nya serien består av schampo, balsam, hårspray och hårmousse. Samtidigt re-lanseras SYOSS hårfärgsserie Oleo Intense som har uppdaterats med två nya färger och ny förbättrad formula för maximal intensitet och hållbarhet.

Hårvård
Nu kan du som drömmer om ett starkt och fylligt hår uppnå det resultat du önskar - hemma i badrummet - och samtidigt ge ditt hår bästa förutsättningar inför helgens festligheter och styling. Så varför inte ta för vana att göra torsdagens hårvårdsprocedur till något utöver det vanliga genom att sätta på en skön spellista, tända ett doftljus och unna ditt hår stärkande och vårdande schampo och balsam från SYOSS Full Hair 5? Vardagslyx när den är som bäst!

SYOSS nya hårvårdsserie har en 5-i-1-funktion som;

1. stimulerar hårrötterna

2. Minskar håravfall orsakat av avbrutna hårstrån avsevärt

3. stärker håret inifrån (tack vare effektivt vårdande panthenol)

4. tillför volym (tack vare en fjäderlätt och fuktgivande formula)

5. gör varje enskilt hårstrå tjockare och fylligare genom att återställa förlorat protein.

Fyllighet från rot till topp. SYOSS Full Hair 5 Shampoo och Conditioner ger fyllighet och volym, utan att tynga ner. Håret blir följsamt och lättare att reda ut, vilket minskar risken för håravfall orsakat av avbrutna hårstrån. Full Hair 5-serien innehåller, precis som SYOSS samtliga hårvårdsserier, den vårdande primerteknologin Keratin Primer som effektivt reparerar håret, ända inne i hårcellerna, samtidigt som den återfuktar håret inför efterföljande stylingmoment.

SYOSS Full Hair 5, Density & Volume Booster Shampoo Flaskan innehåller 500 ml och har ett cirkapris på 59 kr.

SYOSS Full Hair 5, Density & Volume Booster Conditioner Flaskan innehåller 500 ml och har ett cirkapris på 59 kr.

Stylingprodukter
Hårspray och hårmousse toppar listan över svenska kvinnors absoluta hårmåsten i badrummet, visar en Sifo-undersökning* som SYOSS låtit genomföra. Därför är SYOSS extra stolta över att, tillsammans med hårvårdsprodukterna, även få presentera SYOSS Full Hair 5 stylingprodukter. Precis som hårvårdsprodukterna är dessa speciellt utvecklade med en 5-i-1-funktion som tillför volym och fyllighet i fem dimensioner till tunt och livlöst hår, från rot till topp, samtidigt som de ger extra långvarig fixering. Håret känns friskt och starkt och frisyren hålls på plats.

Stylingprodukternas formula med Salon Control System ger den perfekta balansen mellan hållbar fixering och smidighet. Håret blir synbart fylligare och den volymgivande effekten fungerar ända från hårrötterna och ger upp till 48 timmars hållbarhet, utan att tynga ner.

SYOSS Full Hair 5, Fullness & Volume Hairspray Flaskan innehåller 400 ml och har ett cirkapris på 69 kr.

SYOSS Full Hair 5, Fullness & Volume Mousse Flaskan innehåller 250 ml och har ett cirkapris på 69 kr.

SYOSS Full Hair 5 hårvårds- och stylingprodukter finns i dagligvaruhandeln nu.

*Undersökningen utfördes av TNS Sifo på uppdrag av SYOSS i september 2014. Totalt intervjuades 1 061 personer i åldrarna 15 till 79 år. Av dessa var 524 kvinnor. Resultatet i pressmeddelandet bygger på de kvinnliga respondenternas svar. Panelen är representativ i förhållande till rikets sammansättning.

Hårfärg
Förutom de nya hårvårds- och stylingprodukterna uppdateras SYOSS hårfärgsserie Oleo Intense med en förbättrad formula som ger upp till 50 procent mer näring och upp till 90 procent mer glans. Den första hårfärgen från SYOSS med 100 procent rena oljor och utan ammoniak. Oljorna har förstärkande egenskaper som ger färger med en utmärkt intensitet och maximal hållbarhet. Resultatet ger ett glänsande vackert, mjukt och välmående hår. Uppdateringen av SYOSS Oleo Intense omfattar även lanseringen av två helt nya nyanser – Platinum Blond och Chocolate Brown.

SYOSS Oleo Intense med förbättrad formula finns i följande nyanser:

1-10      Intense Black
2-10      Black Brown
3-82     Subtle Mahogany
4-60     Gold Brown
4-86     Chocolate Brown – NYHET!
5-86     Sweet Brown
5-92     Bright Red
6-76     Warm Copper
7-10     Natural Blond
9-60     Sandy Blond
10-55   Platinum Blond – NYHET!

Syoss Oleo Intense har ett cirkapris på 99 kr och finns i dagligvaruhandeln nu, tillsammans med de nya nyanserna.

För mer information och produkttester, kontakta:
Tarik Belqaid
Nordic PR Manager
Henkel Beauty Care
Tel direkt: 010-480 77 14
SMS: 073-045 89 01
E-post: tarik.belqaid@henkel.com
www.henkel.se

För högupplösta bilder, kontakta:
Sofia Stjernqvist, Spotlight PR
E-post: sofia.stjernqvist@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: Beauty Care (hår- och kroppsvård), Laundry & Home Care (tvätt- och hushållsrengöring) samt Adhesive Technology (lim, tätning och ytbehandling). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 50 000 anställda och rapporterade 2014 en omsättning på 16.4 miljarder euro och en vinst på 2.6 miljarder euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 400 medarbetare och omsatte 228,5 miljoner euro under 2014.

Taggar: