EDB ErgoGroup SYSteam inför nytt affärssystem hos Empire

Report this content

Stockholm den 22 juni, 2011 - Empire, försäljnings- och distributionsföretaget inom hem och hushållsprodukter, har valt EDB ErgoGroup SYSteam som partner vid införandet av sitt nya affärssystem Jeeves Universal. Affären består av en helhetslösning och omfattar bland annat order, lager, inköp, fakturering samt ett utökat säljstöd. Totalt berörs 30 användare i Sverige och Norge. Införandet av ett nytt affärssystem är ett led i Empires strategi att öka effektiviteten i verksamheten.

”En investering i ett affärssystem handlar också om att investera i rätt verksamhetskonsulter. Vi uppskattar EDB ErgoGroup SYSteams inställning om att vara en långsiktig samarbetspartner till oss och vår affär samt deras långa erfarenhet av att arbeta som förvaltare av affärssystem. Vi ser fram emot att samarbeta med dem framöver”, säger Johanna Alm, CFO på Empire.

”Empire är ett bolag med hög tillväxttakt i flera länder. Att de väljer EDB ErgoGroup SYSteam som partner vid införandet av ett nytt affärssystem är vi naturligtvis mycket glada för. Vi räknar nu med att tillsammans med Jeeves leverera en modern, stabil plattform med den senaste funktionaliteten. Allt för att understödja och utveckla Empires verksamhet och fortsatta tillväxt”, säger Niclas Ekblad, Sverigechef EDB ErgoGroup SYSteam.

”Vi valde EDB ErgoGroup SYSteam på grund av deras erfarenhet av liknande projekt och tillgång till kompetenta konsulter. Det innebär att vi alltid har tillgång till konsulter som snabbt kan sätta sig in i vår verksamhet”, avslutar Johanna Alm, CFO på Empire.

Niclas Ekblad, VD Sverige, EDB ErgoGroup SYSteam +46 (0)70 561 89 76

Camilla Erixon, Kommunikationschef Sverige, EDB ErgoGroup SYSteam +46 (0)70 308 93 40

Om EDB ErgoGroup SYSteam
EDB, ErgoGroup och SYSteam går samman och skapar en ledande nordisk IT-aktör

Tillsammans är vi en starkare partner till kunderna genom en bredare lösnings- och tjänsteportfölj. Vi har en hög verksamhetskompetens från en rad branscher. Genom sammanslagningen får vi en ökad lokal närvaro i hela Sverige med en global leveransmodell. Vi hjälper våra kunder att få konkret nytta av IT genom hela värdekedjan, från lösningar och konsulttjänster till outsourcing.

Koncernen har cirka 10 000 anställda och en årlig omsättning på närmare 16 miljarder SEK. Bolaget, med huvudkontor i Oslo, är noterat på Oslo Börs och har 135 kontor i 16 länder världen över och en betydande verksamhet både på den norska och svenska marknaden. Den svenska verksamheten har en årlig omsättning på ca 3,6 miljarder SEK och finns på 40 orter med 2 550 anställda

Om Empire
Empire är en marknadsförings- och distributionskoncern inom hem- och hushållsprodukter inriktat mot konsumentmarknaderna i Norden och Baltikum. I sortimentet finns bland annat produkter från SodaStream, BaByliss och C3. Koncernen omsätter 387 miljoner kronor (2010) och finns sedan 2011 på Nasdaq OMX First North.