• SYSteam AB/

Microsofts guldpartners SYSteam och Avensia inleder samarbete kring e-Handel och affärssystem

Report this content

Efterfrågan på e-handelslösningar integrerade med affärssystem ökar. Microsofts guldpartners inom respektive kategori e-Commerce och Affärssystem inleder därför ett samarbete för gemensamt kunna erbjuda en bättre lösning som ger ökad kundnytta.

E-handel handlar mycket om att ha kunskap och förutsättningar för att kunna erbjuda kunderna en bättre köpupplevelse och utökad service – oavsett om det rör sig om elektroniska affärer företag emellan (B2B) eller för slutkonsumenter (B2C). Rätt uppbyggd ökar e-handeln intäkterna i alla försäljningskanaler. Med en plattform som är öppen och flexibel kan försäljningen på nätet utvecklas kontinuerligt och e-handeln blir en drivkraft i all försäljning.

En förutsättning för effektiv och snabb utveckling av affärerna via nätet är dock att hela orderflödet till så stor del som möjligt är automatiserat och att information som t.ex. artikelbeskrivning och priser endast hanteras på ett ställe. Genom att integrera e-handelssystem och affärssystem får man en orderhantering som ’hänger ihop’.

”Avensia fick pris som bästa e-handelsleverantör i december 2009 av Microsoft och var en av de första leverantörerna i världen som lanserade e-handelssajter med Microsoft Commerce Server 2009. Vi tror väldigt mycket på den plattformen och Avensias paketering, där vi från SYSteams sida kan tillföra ett stort affärsvärde genom vår kompetens kring affärssystem, framför allt Microsoft Dynamics AX och Jeeves”, säger Stefan Ramsö, VD för SYSteam ERP i Huskvarna.

”Många kunder efterfrågar en totallösning för e-handel inklusive affärssystem och därför är vi mycket glada över att nu ha etablerat ett samarbete med SYSteam som är experter på retail och multikanal-implementationer av affärssystem”, menar Jörgen Bertilsson, affärsområdesansvarig för e-Commerce på Avensia.

Lansering av  samarbetet kommer att ske med seminarier på Microsofts upplevelsecenter där företag kan testa flödet genom affärssystem och e-handelsplattform.

SYSteam arbetar som strategisk helhetsleverantör inom IT och erbjuder tjänster inom management, engineering, affärssystem, systemutveckling/integration samt teknisk infrastruktur och drift. SYSteams bransch- och verksamhetskunskap i kombination med djupt IT-kunnande gör att man tillsammans med sina kunder kan genomföra IT-projekt som leder till hög affärsnytta. SYSteam har kontor och dotterbolag på drygt 40 orter i Norden, har drygt 1 250 anställda och ägs av norska ErgoGroup. Läs mer på www.systeam.se

Avensia är ett IT-konsultföretag som förutom egna mjukvaruprodukter, erbjuder kundanpassad programutveckling, kompetensförstärkning och kompletta e-handelslösningar, med högsta kompetens i teknikens framkant och med fokus på Microsoft-baserade plattformar. Avensia är ca 60 personer i Lund, Helsingborg och Stockholm och är börsnoterat på First North Premier List under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se

För mer information, kontakta:

Stefan Ramsö, SYSteam
Mail: