SYSteam skapar förutsättningar för OneMed Groups expansion

SYSteam har tecknat avtal med OneMed Group avseende affärssystemet Jeeves Universal. Avtalet avser implementation av systemet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. OneMed Group, är en ledande sjukvårdsproduktsdistributör i norra Europa.

” Med vår kraftiga expansion och höga ambition att betjäna våra kunder ännu bättre i framtiden har vi högt ställda krav på både vårt affärssystem och på vår leverantör. SYSteams verksamhetskunnande och erfarenhet i kombination med deras erfarenhet av andra stora logistikkunder var avgörande för vårt val av dem som partner”, berättar Tapio Teppo, affärsutvecklingschef på OneMed Group.
OneMed Group säljer, marknadsför och importerar ett brett utbud av bas- och specialprodukter inom sjukvård, laboratorie- och diagnostikprodukter samt produkter och utrustning inom bioteknik. Företaget har egna försäljningskontor i de nordiska länderna, i Baltikum och i Polen. OneMed har cirka 700 medarbetare och pro forma omsatte under verksamhetsåret 2007 320 miljoner euro.
”Vi ser OneMed som en strategiskt viktig kund för SYSteam och det är glädjande att vår verksamhetskunskap i kombination med vårt tekniska kunnande har legat till grund för affären. Jag ser fram emot ett långsiktigt samarbete”, kommenterar Niclas Ekblad, koncernchef SYSteam.

”Det är glädjande att OneMed valt att samarbeta med SYSteam vid implementeringen av Jeeves. Vårt verksamhetskunnande och vår erfarenhet av liknande installationer skapar en bra grund för OneMeds fortsatt positiva utveckling”, säger Bo Oskarsson, marknadschef för Jeeves på SYSteam.