SYSteam tecknar samarbetsavtal med Siemens avseende tjänster kring Teamcenter

Report this content

SYSteam och Siemens PLM Software inleder ett nära samarbete inom PDM (Product Data Management) som ett led i att effektivisera SYSteams kunders IT-arbete inom produktframtagning, produktion och spårbarhet.

SYSteam är sedan många år en av landets ledande aktörer inom IT-branschen. I arbetet med att effektivisera kundernas konkurrenskraft så stärker SYSteam sitt PDM-erbjudande genom ett strategiskt samarbete med Siemens PLM Software. Erbjudandet innebär att SYSteam, utifrån sin befintliga PDM-erfarenhet, kommer att erbjuda implementations-/integrationstjänster på Teamcenter för såväl den svenska som danska marknaden.

”I dessa tider där det pratas om en viss nedgång i konjunkturen så ser vi en fortsatt stark trend i kundernas behov av att, på ett effektivt sätt, kunna styra och följa upp sina processer. Till detta kommer sedan att de flesta kunder sitter i flera olika system inom såväl CAx som ERP vilket gör att detta ger såväl oss som våra kunder den flexibilitet som krävs i förmågan att hantera verksamhetsinformation och olika dataformat, berättar Dick Nyström, SYSteam.

SYSteam har sedan tidigare ett större antal kunder som arbetar med CATIA och Teamcenter som CAx- respektive PDM-miljö. Många av dessa kunder har därför uttryckt ett starkt intresse för ökat stöd från SYSteam avseende dessa områden. I och med samarbetet med Siemens om Teamcenter står SYSteam starkt rustade för att möta kundernas behov.

”PDM är ett område där vi har lång och djup erfarenhet, och samarbetet med Siemens innebär att vi adderar en internationellt stark partner med en mycket stark produktplattform inom PDM ” berättar Dick Nyström vidare.

”Avtalet ligger helt i vår långsiktiga strategi att arbete med externa tjänsteföretag. SYSteam tillför en bred kompetens till våra kunder. Vi förväntar oss dessutom att nå ut till nya kundgrupper genom samarbetet med dem. Inte minst med hjälp av deras goda lokala närvaro i Sverige och Danmark”, säger Arie van Essen, VD för Siemens PLM Software i Norden och Ryssland.

För mer information, kontakta:

Dick Nyström, SYSteam
Tel: +46702 473799