Elon och Elkedjan väljer SYSteam som IT-partner

Elon och Elkedjan väljer SYSteam som IT-partner SYSteam har tecknat avtal med Elon och Elkedjan om IT-tjänster innefattande drift, beslutsstöd, integration, e-tjänster samt affärssystemet Jeeves Enterprise. Elon Elkedjan Logistic AB (EEL AB) etablerar nu huvudlager i Örebro. Ägare är ELON Svenska AB och Svenska Elkedjan AB, vilka båda är väletablerade fackhandelskedjor som varit verksamma i snart 40 år. ELON är Sveriges största kedja inom sortimentet vitvaror med 130 butiker över hela landet och inom Elkedjan samverkar elfackhandlare med 140 butiker kring sortimenten vitvaror, hembelysning och elinstallationsverksamhet. EEL ABs verksamhet kommer att hantera inköp, lager, logistik och IT till de båda kedjorna och dess medlemsföretag. EEL ABs omsättning beräknas uppgå till ca: 2 miljarder SEK. En rad olika behov från kedjorna kommer således att konsolideras till en effektiv och konkurrenskraftig verksamhet. Mycket höga krav på teknik, affärssystem och IT-plattform kommer att ställas på den nya verksamheten. Valet föll på SYSteam tack vare att SYSteam är en komplett leverantör som har förmåga att ta hand om helheten. SYSteam har erfarenhet av alla delar som ingår i projektet, och har sedan tidigare ett väl fungerande samarbete med Elon och Elkedjan. "Vi vill ha en partner som tar ett helhetsansvar och har bred kompetens. Det är också viktigt för oss med en partner som har ett stort engagemang och intresse för vår verksamhet", säger Roger Löfgren, IT-chef på Svenska Elon AB. "Erfarenhet, kompetens och en partner som har resurser att genomföra de olika projekten är viktigt för oss. Vi vill också använda oss av SYSteam som bollplank och rådgivare ", säger Harrieth Widahl, IT-ansvarig på Elkedjan AB. För SYSteam betyder affären att vår position inom butikskedjor stärks ytterligare och vi känner oss mycket stolta och nöjda med att få Elon och Elkedjans förtroende i denna omfattning, säger Ola Petersson och Bo Johansson, ansvariga för leveransen från SYSteam. SYSteam har en framskjuten position bland Nordens IT-konsultföretag. SYSteam är etablerat med kontor och dotterbolag på 48 platser i Norden. Av SYSteams totalt cirka 3800 kunder är mer än 2000 inom affärssystemsområdet. www.systeam.se För mer information kontakta: Roger Löfgren, IT-chef på Elon AB Tel: 054-13 72 50 Harrieth Widahl, IT-ansvarig på Elkedjan AB Tel: 0371- 193 00 Bo Johansson, VD på SYSteam DK Väst AB Tel: 070-354 76 46, Mail. bo.johansson@systeam.se Ola Peterson, VD på SYSteam DK Anderstorp Tel: 070-370 85 52, Mail: ola.peterson@systeam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/30/20040330BIT00330/wkr0002.pdf