Erfarna SAP-konsulter knyts till SYSteam

Erfarna SAP-konsulter knyts till SYSteam SYSteam startar SAP-konsultverksamhet och nyanställer inledningsvis nio nya med-arbetare. Detta är bolagets första etablering i Norrköping med sikte på att bli en av de ledande konsultaktörerna i Norden inom SAP- området. Verksamheten sker i ett nytt dotterbolag, SYSteam Enterprise Integration AB. Medarbetarna i det nya dotterbolaget kommer från Ericsson i Norrköping och har mångårig erfarenhet från utveckling och förvaltning av Ericssons globala affärssystem, baserat på SAP R/3. SAP är världens ledande leverantör av affärssystem. Målmarknaden för den nya verksamheten är företag som idag använder SAP affärssystem eller som planerar att införa detta system. Visionen är att bygga en verksamhet med så hög kompetens att SYSteam blir en av de mest erkända aktörerna på den nordiska SAP-marknaden. Bolaget kommer att erbjuda konsulttjänster och paketerade lösningar för integration, utveckling och förvaltning. Kompetensområdet spänner över processer för ekonomi, logistik, personaladministration (HR) och datavaruhus. - Som värdeskapande IT-partner fokuserar vi på varaktiga kundrelationer där vi ger nytta i kundernas verksamheter med hjälp av IT. I och med det nya SAP-bolaget förstärker vi utbudet till våra kunder ytterligare. Vi är en strategisk utvecklingspartner med helhetssyn och med fokusering på kundnytta, säger SYSteams koncernchef Niclas Ekblad. - Det känns bra att få med sig några av de mest erfarna SAP-konsulterna från Ericsson in i vårt företag. Tillsammans kommer vi att nå en bred marknad och kunna bli en stark partner till SYSteams kunder. Vi har en unik möjlighet att dela våra erfarenheter från stora globala projekt med kunder över hela Norden. SYSteams företagskultur har också en sund grundsyn syn på individen, vilket känns viktigt för oss, säger Per Lecktorp och Jonas Lindell på det nya SYSteam-bolaget i Norrköping. SYSteam har en framskjuten position bland nordens IT-konsultföretag och har kontor och dotterbolag på 48 orter i Norden. Koncernen har 1 000 anställda och omsättningen uppgår till 1 200 Mkr. Av de totalt 3 800 kunderna är mer än 2 000 inom affärssystemsområdet. www.systeam.se www.sap.com För mer information, kontakta: Niclas Ekblad, koncernchef SYSteam Tfn 036-14 93 10, 070-561 89 76, e-post niclas.ekblad@systeam.se SYSteam Enterprise Integration AB Per Lecktorp, VD Tfn 0702- 63 24 00, e-post per.lecktorp@systeam.se Jonas Lindell, Marknad Tfn 0702- 78 64 00, e-post jonas.lindell@systeam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00670/wkr0002.pdf