Ny trådlös mobil tjänst med fokus på säkerhet

Ny trådlös mobil tjänst med fokus på säkerhet SYSteam har i samarbete med TeliaSonera Sverige tagit fram en unik funktionslösning som ger företag möjlighet att kommunicera på ett säkert sätt med sitt intranät, post-system eller affärs- och verksamhetssystem med hjälp av en handdator eller mobiltelefon. Tjänsten bygger på teknikplattformen OneBridge och innehåller säkerhetslösningar som omfattar både inloggning, datasäkerhet, behörigheter och terminalsäkerhet. Behörigheter, virusskydd och uppdateringar skickas ut centralt via inbyggd säkerhetslösning. E-post uppdateras exempelvis automatiskt, vilket i praktiken innebär att en användare alltid har sin senaste e-post i fickan. Skulle en terminal bli stulen kan den fjärrtömmas på information vid otillåten användning. I grundpaketeringen ingår bl a installationsstudie, driftsättning och grundkonfiguration, utbildning och nyttjande av OneBridgelicenser. Företaget kan också välja att få bl a terminaler, konfigurering, support samt affärsmoduler via tjänsten. Ett stort urval av dagens handdatorer och mobiltelefoner stödjer tjänsten, som debiteras via månadsavgift per företag och användare. - Kunderna ska inte alls behöva tänka på tekniken eller att läsa krångliga manualer för att komma igång. När användaren får sin handdator eller telefon är det bara att slå på den, och börja jobba. Allt är förkonfigurerat enligt "Öppna-Använd!" principen, säger Christer Pihl, ansvarig för mobila datalösningar på TeliaSonera Sverige Segment Storföretag. - LessWire Office är en lösning som definitivt förenklar för företag som har personal som rör mycket på sig. Vi vet att många vill kunna arbeta både hemma och på resa och då måste det vara enkelt, snabbt och säkert, säger Robin Blomqvist på SYSteam Lesswire. SYSteam har en framskjuten position bland Nordens IT-konsultföretag. SYSteam är etablerat med kontor och dotterbolag på 48 orter i Norden. SYSteam koncernen har ca 1000 medarbetare och omsättningen uppgår till ca 1200 Mkr. Av SYSteams totalt ca 3800 kunder är mer än 2000 inom affärssystemsområdet. www.systeam.se Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Robin Blomqvist, SYSteam Lesswire AB Tel: 054-177619 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/13/20040513BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/13/20040513BIT00410/wkr0002.pdf