Rottneros AB väljer IT-stöd från SYSteam

Rottneros AB väljer IT-stöd från SYSteam SYSteam och Rottneros AB har tecknat avtal om leverans av affärssystemet Axapta, en vidareutvecklad webbaserad sälj-och marknadsportal samt integration och styrning av ingående IT- moduler med stöd av Microsoft Integrationsverktyg, Biztalk. SYSteam kommer också att stå för installation, implementering och projektledning. Rottneros kommer att centralisera sin säljverksamhet för att möta kundernas önskemål om enhetlighet och koordination. Rottneros sökte en lösning som stöder den nya säljorganisationen och affärsprocesserna, som t.ex. kontrakt, prognoser, budgetering, säljplanering, order, avrop och fakturering. En viktig del i projektet är även att säkra valutakurser och massapriser enligt nya redovisningsreglerna IAS 39. "Vi bedömde att SYSteam har leveranskapacitet, brett kunnande och är en leverantör som storleksmässigt passar oss", säger Örjan Brattberg, IT- chef på Rottneros AB. "Ur SYSteamperspektiv har denna lösning leverans från många delar av SYSteams bredd och kompetens inom IT. Vi får också en roll som strategisk och långsiktig utvecklingspartner med helhetssyn och fokusering på kundnytta.", säger Sven Engqvist, vice VD på SYSteam AB. "På samma sätt som Rottneros har krav från sina kunder om "one face to the customer" så arbetar vi på SYSteam på motsvarande sätt med huvudprojektledning och samordning från SYSteam i Karlstad. Det känns också roligt att vi på SYSteam genom vår expertkunskap kan hjälpa Rottneros med effektivisering av tidigare gjorda investeringar , såsom exempelvis Rottneros BizTalk-lösning och säljportal RSS", säger Barbro Lidström, huvudprojektledare på SYSteam. Rottnerosgruppen erbjuder världens mest omfattande sortiment av avsalumassa. De producerar över 50% av världens slipmassa och är en av världens tio största leverantörer av CTMP. Dessutom är de en betydande leverantör av kemiska massor. De inriktar sig främst på att optimera massakvaliteter efter deras slutanvändningsområden inom ett antal nischområde. www.rottneros.com SYSteam har en framskjuten position bland Nordens IT-konsultföretag. SYSteam är etablerat med kontor och dotterbolag på 48 platser i Norden. Av SYSteams totalt cirka 3000 kunder är mer än 2000 inom affärssystemsområdet. www.systeam.se För mer information kontakta: Örjan Brattberg, IT-chef på Rottneros AB Tel: 08-59 00 10 00 Barbro Lidström, huvudprojektledare på SYSteam AB Tel: 070-354 76 51, Mail. barbro.lidstrom@systeam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00120/wkr0002.pdf