SYSteam rankas högt bland Europas snabbast växande företag

SYSteam rankas högt bland Europas snabbast växande företag SYSteam rankas som nr 81 på GrowthPlus topp 500-lista över Europas snabbast växande och jobbskapande företag. 500-listan tas fram av organisationen GrowhPlus i samarbete med 3i, Microsoft, Boston Consulting Group och PricewaterhouseCoopers. "Trots svåra tider har årets lista ännu en gång visat att dynamiska och välskötta företag kan växa, utvecklas och nyanställa. Företagen på Topp 500-listan har i genomsnitt skapat ca 450 arbetstillfällen var, vilket med tanke på konjunktur och marknadsläge är högst anmärkningsvärt. Dessa företag förtjänar att uppmärksammas för sina prestationer", säger Patrick De Smedt, Ordförande för Microsoft EMEA. "De företag som platsar på listan visar att hög tillväxt inte är beroende av ett visst land eller en viss bransch. Det handlar istället om talangfulla, uppfinningsrika och duktiga entreprenörer", säger Antonella Mei-Pochtler, vice VD på Boston Consulting Group. "Efter Internetbubblan fokuserar dagens tillväxtföretag inom IT på mer solida affärsmodeller. De svagare företagen har automatiskt försvunnit, och de som nu finns kvar är hälsosamma, professionella och lönsamma", säger Peter Kasimirski, Europachef för PricewaterhouseCoopers. "Vi är mycket glada att vi finns med i toppen av Europas tillväxtföretag. SYSteams affärsidé, att agera som en värdeskapande IT-partner åt kunderna, har visat sig vara mycket framgångsrik. Med värdeskapande IT-partner menas att vi fokuserar på långa och djupa kundrelationer där vi har förmågan att skapa nytta i kundernas verksamheter med hjälp av IT", säger Niclas Ekblad, Koncernchef på SYSteam. SYSteam har en framskjuten position bland nordens IT-konsultföretag och har kontor och dotterbolag på 48 orter i Norden. Huvudkontoret ligger i Huskvarna. Koncernen har ca 1 000 anställda och omsättningen uppgår till ca 1 200 Mkr. Av de totalt 3 800 kunderna är mer än 2 000 inom affärssystemsområdet. www.systeam.se För mer information kontakta: Niclas Ekblad, Koncernchef SYSteam Tel: 036-14 93 10, Mobil: 070-561 89 76, Mail: niclas.ekblad@systeam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00190/wkr0002.pdf