SYSteam sjösätter Briggen, Karlstads nya IT-hus

SYSteam sjösätter Briggen, Karlstads nya IT-hus IT-företaget SYSteam inviger onsdagen den 30 januari Briggen, Karlstads nya IT-hus. I och med detta befäster SYSteam positionen som en av regionens ledande aktörer inom värdeskapande IT. Syftet med det nya IT-huset är att skapa en bra arbetsplats, men tanken har också varit att bygga en mötesplats för IT-ärenden för befintliga och nya kunder samt andra affärsrelationer. Namnet "Briggen" symboliserar förutom den marina byggnaden även SYSteams syn på affärsverksamhet; man måste ta ut kursen rätt, klara olika situationer, det gäller att nå hamnen i alla lägen oavsett väder, det finns alltid nya mål etc... "Vi anser oss vara ett bra exempel på god entreprenörsanda. Vi har växt organiskt och genom förvärv från två personer 1996 till 25 personer januari 2002. Hela tiden med god kontroll på vår ekonomi. Vi tackar våra kunder, i Norden och nu även på Brittiska öarna, för det förtroende vi fått. Vi kommer att fortsätta seglatsen med våra kunders bästa i fokus", säger Bo Johansson, VD på SYSteam i Karlstad. "Värmlandsregionen är mycket viktig för oss. I och med "Briggen" har vi tagit ytterligare ett stort steg för att säkerställa SYSteams position som en ledande IT-Partner i regionen", säger Niclas Ekblad, SYSteams Koncernchef. [REMOVED GRAPHICS] SYSteam har en framskjuten position bland Nordens IT-konsultföretag. SYSteam är etablerat med kontor och dotterbolag på ca 40 platser i norra Europa. Antalet anställda uppgår till ca 900. Koncernen omsatte ca 1.000 MSEK 2001. Det operativa resultatet blev +50,1 MSEK. Sedan 1999 äger BURE IT 30 % av SYSteam koncernen. Övriga 70 % ägs av grundarna och medarbetarna på SYSteam. www.systeam.se För mer information kontakta: Bo Johansson, VD SYSteam i Karlstad Telefon: 054-17 76 46, Mail: bo.johansson@systeam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/29/20020129BIT00880/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/29/20020129BIT00880/bit0001.pdf